معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: فرمول نهایی اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران براساس شاخص‌های چهار گانه مبلغ متناسب‌سازی؛ ضریب ترغیب؛ تفاوت تطبیق و کمک هزینه معیشت و مسکن طراحی شده است که مبنای محاسبه و پرداخت حقوق مستمری‌بگیران از ماه جاری خواهد بود.

پرداخت حقوق مردادماه مستمری بگیران تامین اجتماعی با فرمول جدید

سلامت نیوز: معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: فرمول نهایی اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران براساس شاخص‌های چهار گانه مبلغ متناسب‌سازی؛ ضریب ترغیب؛ تفاوت تطبیق و کمک هزینه معیشت و مسکن طراحی شده است که مبنای محاسبه و پرداخت حقوق مستمری‌بگیران از ماه جاری خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب اظهار کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس بند "ب" ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه به اجرا گذاشته شده است و تمامی مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده کلی و بازماندگان مشمول این قانون هستند.

وی افزود: شاخص‌های موثر بر متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران شامل مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب، تفاوت تطبیق و کمک هزینه معیشت و مسکن است.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه محاسبه مبلغ متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران، گفت: این مبلغ از طریق ضرب مبلغ پایه در تفاوت ضریب مستمری زمان اجرای متناسب سازی با ضریب مستمری در زمان برقراری بعلاوه یک بدست می‌آید.

قریب افزود: ضریب مستمری در زمان برقراری نیز با تقسیم مستمری قابل پرداخت در زمان برقراری بر حداقل مستمری سال برقراری بدست می‌آید. ضریب مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی نیز با تقسیم مبلغ مستمری در زمان اجرای متناسب سازی بر حداقل مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: مبلغ پایه به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه از ۱۵۰ هزار تومان برای مستمری بگیران دارای سابقه۱۰ سال و کمتر بیمه پردازی شروع می‌شود و برای افراد دارای ۳۵ سال و بیشتر بیمه پردازی به ۴۶۵ هزار تومان می‌رسد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: ضریب ترغیب در فرمول اجرایی متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران به منظور برقراری عدالت طراحی شده است تا آن دسته از مستمری بگیرانی که در زمان اشتغال حق بیمه خود را به صورت منظم و مستمر پرداخت کرده‌اند از طریق اعمال این ضریب دریافتی بیشتری داشته باشند.

قریب اظهار کرد: ضریب ترغیب در واقع حاصل ضرب حداقل دستمزد در زمان اجرای متناسب سازی در ضریب متناسب با میزان سابقه است. این ضریب برای افراد دارای بیش از ۲۵ سال سابقه بیمه پردازی اعمال شده است.

قریب در ادامه درباره تفاوت تطبیق اعمال شده در فرمول متناسب سازی، گفت: مبلغ مستمری و مزایای جانبی مستمری بگیران پس از اجرای متناسب سازی برای سوابق ۳۰ تا ۳۴ سال از مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای سوابق ۳۵ سال و بالاتر از مبلغ ۳ میلیون تومان نباید کمتر باشد و کسری احتمالی تا مبلغ مذکور تحت عنوان تفاوت تطبیق به مستمری بگیران مربوطه پرداخت می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی افزایش مجدد کمک هزینه معیشت و کمک هزینه مسکن را آخرین بخش از فرمول اجرایی متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران برشمرد و گفت: کمک هزینه معیشت از ۴۸ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان و کمک هزینه مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسیده است که در مجموع نسبت به سال ۹۸ از شد ۱۷۲ درصدی برخوردار شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha