مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در کنار افزایش سنواتی و معمول حقوق این عزیزان در سال جاری منجر به افزایش مجموع حقوق و مزایای آنان بیش از تورم سال جاری شده و در برخی از اقشار مستمری‌بگیران افزایش دریافتی حتی تا ۸۰ درصد نیز انجام شده است.

جزئیات متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اعلام شد

سلامت نیوز: مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در کنار افزایش سنواتی و معمول حقوق این عزیزان در سال جاری منجر به افزایش مجموع حقوق و مزایای آنان بیش از تورم سال جاری شده و در برخی از اقشار مستمری‌بگیران افزایش دریافتی حتی تا ۸۰ درصد نیز انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی تشریح کردجزئیات متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در کنار افزایش سنواتی و معمول حقوق این عزیزان در سال جاری منجر به افزایش مجموع حقوق و مزایای آنان بیش از تورم سال جاری شده و در برخی از اقشار مستمری‌بگیران افزایش دریافتی حتی تا ۸۰ درصد نیز انجام شده است. xml به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ناهید حیدری اظهار داشت: حداقل حقوق مستمری بگیرانی که با داشتن ۳۵ سال سابقه بیمه‌پردازی به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب سازی با افزایش ۸۰ درصدی به ۳ میلیون تومان رسید.

وی افزود: حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۷هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با ۶۸ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

حیدری ادامه داد: حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۲۵ سال سابقه بیمه پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با ۶۰ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان رسید.

مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۲۰ سال سابقه بیمه پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۴ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با ۴۸ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان رسید.

حیدری اظهار داشت: رعایت عدالت بیمه‌ای و انصاف در اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته و فرمول متناسب‌سازی به گونه‌ای طراحی شده است که افرادی که سنوات بیمه‌پردازی بیشتری دارند در دوران بازنشستگی دریافتی بالاتری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه مبالغ متناسب سازی متاثر از دو فاکتور میزان سابقه پرداخت حق بیمه و دستمزد مشمول کسر حق بیمه بوده و تاریخ برقراری مستمری افراد مشمول نیز در آن تاثیرگذار است، لذا افراد از مبالغ متفاوتی برخوردار خواهند شد؛ به عنوان مثال شخصی با داشتن ۳۵ سال سابقه بیمه پردازی که مستمری آن در سال گذشته ۴ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان بوده ، پس از افزایش سالیانه  و متناسب‌سازی با افزایش ۴۴ درصدی مستمری وی به ۷ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان رسیده است.

حیدری ادامه داد: مستمری بگیری با ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی که در سال گذشته دریافتی وی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است، پس از افزایش سالیانه  و متناسب‌سازی با افزایش ۳۹ درصدی دریافتی به بیش از ۶ میلیون و یا بازنشسته ای با دارا بودن ۲۵ سال سابقه بیمه‌پردازی و دریافتی ۳ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان در سال ۱۳۹۸، پس از افزایش مربوطه با  ۳۷ درصد رشد، دریافتی وی  به ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان ارتقاء یافته است.

مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان دارای ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در سال گذشته ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان بوده است، گفت: دریافتی این گروه از مستمری بگیران حسب مورد پس از افزایش سالیانه  و متناسب‌سازی با افزایش حدودی ۴۰ درصدی به بیش از  ۴ میلیون تومان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha