یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

خواستگار ناکام با انتشار تصاویر خصوصی بانوی سمنانی در اینستاگرام از او انتقام گرفت.

خواستگار ناکام انتقام گرفت

سلامت نیوز: خواستگار ناکام با انتشار تصاویر خصوصی بانوی سمنانی در اینستاگرام از او انتقام گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان سمنان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، در این راستا پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد.

وی گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی، بررسی حساب کاربری متهم و اقدام‌های تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام، با ایجاد حساب کاربری جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی ادله ارائه‌شده توسط شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، متهم را مورد شناسایی قرار دادند و در نهایت این مجرم سایبری به همراه ادله دیجیتال به مقام‌های ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

صادقی بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری‌شده لب به سخن گشود و اقرار کرد به دلیل دریافت پاسخ منفی در زمان خواستگاری، با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام عکس‌های خصوصی وی را منتشر کرده است و انگیزه خود را انتقام‌جویی بیان داشت.

او خاطرنشان کرد: کاربران فضای سایبری از به اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی به‌طور جدی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با هشدار به مجرمانی که با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران با آبروی آنان بازی می‌کنند، بیان کرد: طبق ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به ‌نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

صادقی از شهروندان استان سمنان خواست ضمن مراقبت از حریم خصوصی خود در فضای مجازی در مواجهه با هر نوع جرمی در این فضا موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha