عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مورد عوارض بیماری کووید ۱۹ بر سلامت گوش و شنوایی افراد، توضیحاتی ارائه داد.

گوش درد به تنهایی علامت کرونا نیست

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مورد عوارض بیماری کووید ۱۹ بر سلامت گوش و شنوایی افراد، توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،پدرام برقعی، متخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سرو گردن، به ارائه توضیحاتی در مورد عوارض کووید ۱۹ بر سلامت گوش افراد مبتلا پرداخت و گفت: آنچه مسلم است، در فا جدید بیماری کرونا، برخی از بیماران با عارضه‌های گوش درد و کاهش شنوایی مواجه می‌شوند.


وی با تاکید بر اینکه عارضه گوش درد و عفونت گوش به تنهایی نمی‌تواند علامت کرونا باشد، افزود: گوش درد و کاهش شنوایی، یکی از عوارض بیماری کرونا است که معمولاً در کنار سایر علائم بیماری، نمود پیدا می‌کند.


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اعلام اینکه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران کرونایی بستری دچار عارضه گوش درد و کاهش شنوایی می‌شوند، ادامه داد: درمان جداگانه ای برای رفع این عارضه در زمان ابتلاء به کرونا وجود ندارد و هر آنچه که برای درمان کرونا انجام می‌شود، کافی است.


این متخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن، با عنوان این مطلب که عارضه گوش درد و کاهش شنوایی بیماران کووید ۱۹ می‌تواند شامل همه سنین باشد، گفت: عوارض کرونا بر روی گوش، اغلب با بهبود بیمار از بین می‌رود و کمتر شاهد ماندگاری عارضه کرونا بر سلامت گوش بیماران هستیم.


برقعی همچنین به سرگیجه به عنوان یکی از علائم گوش درد اشاره کرد و افزود: برخی از انواع سرگیجه می‌تواند ناشی از گوش درد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha