پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 297985

استاد علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در جهت رسیدن به وزن ایده‌آل و كاهش وزن به صورت خودسرانه رژیم‌های غذایی را آغاز می‌كنند در حالی كه استفاده از این راهكار مناسب نیست و آن را به بیماران توصیه نمی‌كنیم.

مبتلایان به دیابت، خودسرانه رژیم نگیرند

سلامت نیوز:استاد علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در جهت رسیدن به وزن ایده‌آل و كاهش وزن به صورت خودسرانه رژیم‌های غذایی را آغاز می‌كنند در حالی كه استفاده از این راهكار مناسب نیست و آن را به بیماران توصیه نمی‌كنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر فرزاد شیدفر با تاكید بر ضرورت پایش وضعیت فرد مبتلا به چاقی و دیابت به‌صورت ماهانه از سوی متخصص تغذیه افزود: این موضوع سبب موفقیت در انجام رژیم غذایی و شدت نیافتن دوباره چاقی و اضافه وزن می‌شود.

وی اظهار كرد: چاقی از عوامل مستعدكننده ابتلای افراد به دیابت به‌شمار می‌رود و به‌عبارتی چاقی و اضافه وزن مهم‌ترین عامل بروز دیابت در جهان محسوب می‌شود كه اگر افراد بتوانند اضافه‌وزن و چاقی خود را كاهش دهند خطر ابتلا به دیابت در آنها كاهش می‌یابد. بسیاری از مبتلایان به دیابت پس از یك یا دو بار ویزیت و مشاوره از انجام مشاوره‌های بعدی پرهیز می‌كنند و این مساله سبب می‌شود چاقی و اضافه‌وزن مجدد به آنها بازگردد و به نوعی افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha