دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 298122

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند تاکنون هیچ مطالعه‌ علمی‌ای که نشان دهد استفاده از جوش شیرین (به هر طریق، خوراکی، بخور و...) در مقابل ویروس کرونا تاثیری داشته، گزارش نشده است و حتی ممکن است مقادیر نامناسب آن باعث آسیب رساندن به بدن شود.

آیا بخور جوش شیرین برای مقابله با کووید-۱۹ مفید است؟

سلامت نیوز:محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند تاکنون هیچ مطالعه‌ علمی‌ای که نشان دهد استفاده از جوش شیرین (به هر طریق، خوراکی، بخور و...) در مقابل ویروس کرونا تاثیری داشته، گزارش نشده است و حتی ممکن است مقادیر نامناسب آن باعث آسیب رساندن به بدن شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا بخور جوش شیرین برای مقابله با کووید-۱۹ مفید است یا خیر، می‌گویند: این ادعا در ابتدا از متنی نشات گرفت که بیان می‌کرد در رژیم اشغالگر اسرائیل، به دلیل استفاده مردم از آبلیمو و جوش شیرین، هیچ موردی از کرونا رخ نداده است.


علاوه بر این، بر اساس این ادعا تغییر تعادل وضعیت اسیدی-بازی(pH) بدن می‌تواند در پیشگیری و درمان این بیماری موثر باشد. در خصوص این ادعا، بر اساس جست‌وجوی صورت گرفته هیچ مطالعه علمی کنترل‌شده‌ای یافت نشد که این ادعا را به اثبات رسانده باشد.


نکته‌ بعدی در رد این ادعا، توانایی حیات این ویروس در دماها و وضعیت‌های اسیدی- بازی مختلف (۳ تا ۱۰) است.
بنابراین جوش شیرین با pH حدود ۸ تا ۹ نمی‌تواند در کنترل ویروس تاثیر قابل توجهی داشته باشد، ضمن این که مصرف مواد بازی یا اسیدی به راحتی pH بدن را تغییر نمی‌دهد.
لازم به ذکر است که بر اساس نظر متخصصان، استفاده نادرست از جوش شیرین می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بدن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha