فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، شعله‌ور شدن بیماری کرونا در ماه‌های اخیر را ناشی از خطای راهبردی در مواجهه با این ویروس دانست.

خطای راهبردی در شعله‌ور شدن کرونا/ شتابزدگی در ایجاد بازگشایی‌ها

سلامت نیوز: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، شعله‌ور شدن بیماری کرونا در ماه‌های اخیر را ناشی از خطای راهبردی در مواجهه با این ویروس دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی رضا زالی، در گفتگوی صمیمانه با تنی چند از اهالی رسانه، به ابعاد مختلف این بیماری اشاره کرد و گفت: بدون مشارکت رسانه‌ها، کار بسیار سخت.

وی با تاکید بر مطالبه گری در حوزه کرونا، تصریح کرد: مشکلات و خسارات کرونا به مراتب بیشتر از روزهای ابتدایی شروع بیماری بوده است.

زالی با عنوان این مطلب که کرونا استمرار خواهد داشت، افزود: برای مدیریت بیماری، نوع رویکرد حکومت‌ها به کرونا و عوارض آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از رویکرد حکومت‌ها به عنوان شاخص جدید در مدیریت بیماری کرونا نام برد و گفت: مداخلات حداکثری برای صیانت از جان مردم، نشان دهنده حکمرانی موفق در مقابله با کرونا است.

زالی ادامه داد: اگر اعتماد عمومی به هر دلیل مخدوش شود، آثار خودش را در اثربخشی رفتار حاکمیت نشان خواهد داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: در اپیدمی‌ها، اعتماد عمومی به حکمرانان بیش از هر زمان دیگری به عنوان یک ضرورت اجتماعی تلقی می‌شود.

زالی افزود: اگر نگاه واقعی به کرونا نداشته باشیم، اعتماد عمومی را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به خطای راهبردی در شعله‌ور شدن بیماری، گفت: خطای راهبردی که در ماه‌های اخیر و به دنبال شعله‌ور شدن بیماری کرونا شاهد آن بودیم. این بود که این عامل را فقط به حساب مردم گذاشتیم که واقعیت اینگونه نبود.

زالی افزود: مردم مجبور هستند برای بقا و ادامه حیات، به فکر معیشت باشند. در حالی که شتابزدگی در ایجاد بازگشایی‌ها می‌تواند افکار عمومی را به این سمت ببرد که بیماری خاموش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: هر گونه تعلل وو تزلزل در رعایت شیوه نامه‌ها، با عوارض و آثار ناگواری همراه خواهد شد.

وی افزود: اگر هارمونی و هماهنگی بین گفتمان‌ها وجود نداشته باشد، به وحدت مردم آسیب می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha