طبق مطالعه ای که روی ۷۰۰۰۰ کودک انجام شد، هیچ ارتباطی بین تزریق واکسن آنفلوانزا در دوران بارداری و اختلال طیف اوتیسم در کودکان مشاهده نشد.

تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری با خطر ابتلا به اوتیسم در کودکان ارتباطی ندارد

سلامت نیوز: طبق مطالعه ای که روی ۷۰۰۰۰ کودک انجام شد، هیچ ارتباطی بین تزریق واکسن آنفلوانزا در دوران بارداری و اختلال طیف اوتیسم در کودکان مشاهده نشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در این مطالعه تقریباً ۷۰،۰۰۰ نوزاد متولد شده در هفت منطقه بهداشتی درمانی در سوئد از اکتبر ۲۰۰۹ تا سپتامبر ۲۰۱۰ بررسی شدند. حدود ۴۰،۰۰۰ از آنها در رحم در معرض واکسن آنفلوانزای A (H1 N1) قرار گرفته بودند.

محققان موسسه کارولینسکا در استکهلم، سوئد، همه نوزادان را به طور متوسط ​​۶.۷ سال دنبال کردند و دریافتند که ۱٪ از کسانی که مادرانشان واکسن دریافت کرده اند و ۱.۱٪ از مادرانی که واکسن دریافت نکرده اند، دارای اختلال طیف اوتیسم هستند. (ASD)

واکسیناسیون در سه ماهه اول بارداری نیز ارتباطی با پیوند بالاتر از اختلال طیف اوتیسم یا اختلال اوتیسم در مقایسه با دریافت واکسن در اواخر بارداری نداشته است، این در حالی است که یک مطالعه در تضاد با یک مطالعه قبلی نشان می دهد که خطر ابتلا به اوتیسم در سه ماهه اول بارداری با تزریق  واکسن افزایش یافته است.

به عقیده محققان اوتیسم دارای یک جز ژنتیکی قوی است و هیچ علم معتبری از این عقیده که واکسن هایی که در بارداری (یا در کودکی) تجویز و تزریق می شوند و می توانند موجب اوتیسم شوند پشتیبانی نمی کند.

واکسن آنفولانزا در دوران بارداری از سلامت مادر و کودک پشتیبانی می کند. اگر زنان باردار به آنفولانزا مبتلا شوند، به احتمال زیاد موارد شدید وجود دارد و بیشتر در معرض خطر تولد نوزاد مرده و زایمان زودرس قرار دارند.

در حالی که مطالعات گذشته نشان داده است واکسن آنفولانزا در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای نوزاد نقش محافظت کننده دارد، تعداد کمی از آن مطالعات خطرات طولانی مدت را بررسی کرده اند.

یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۶ نشان داد که هیچ ارتباطی بین واکسن های آنفلوانزای مادران و افزایش خطر ابتلا به اوتیسم وجود ندارد، اما مانند مطالعه حاضر فقط به بررسی واکسن های H1N1 پرداخته نشده است.

به گفته محققان این مطالعه جدید اطمینان بیشتری را به وجود می آورد که H1N1 مادر به تنهایی با افزایش خطر ابتلا به ASD یا AD در ارتباط نیست.

تردید تزریق واکسن یا استفاده نکردن از آن در حال افزایش است، اما یک مطالعه دیگر نشان می دهد  که واکسن ایمن تر از “تقریباً هر مداخله پزشکی مدرن دیگر” است.

در سالهای اخیر و در ایالات متحده مردد بودن استفاده از واکسن در حال افزایش است این در حالیست که شیوع همه گیری حتی بیشتر از گذشته است.

محققان و پزشکان به افرادی که برای تزریق واکسن تردید دارند اطمینان می دهند که بدانند دانش و شواهد در مورد ایمنی واکسن واضح تر از تقریباً سایر مداخلات پزشکی مدرن است، فواید آن بسیار زیاد است و خطر بسیار ناچیزی دارد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha