سلامت نیوز :متخصصان تغذیه تاكید كردند تماشای تبلیغات تلویزیونی مربوط به خوردنی‌های صنعتی و تنقلات واقعا در افزایش احساس گرسنگی در كودكان تاثیرگذار است به ویژه اگر كودكان بیشتر تلویزیون تماشا كنند این احساس گرسنگی در آنها تشدید می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر همین اساس كارشناسان بهداشت عمومی در آكادمی اطفال آمریكا بر ضرورت ممنوعیت پخش این قبیل آگهی‌های تبلیغاتی كه به ویژه كودكان را مورد خطاب قرار می‌دهند تاكید كرده و هشدار دادند كه این آگهی‌ها می‌توانند بحران چاقی را بیش از پیش در كودكان تشدید كنند.

دكتر اما بویلند از متخصصان دانشگاه لیورپول در انگلیس و دستیاران وی در مطالعات خود روی كودكان شش تا 13 ساله آزمایشاتی انجام دادند و متوجه شدند كه تماشای تبلیغات تجاری درباره خوردنی‌ها و مواد غذایی در افزایش اشتهای كودكان تاثیر بسزایی دارد و در نتیجه منع پخش این تصاویر به تبلیغات راهكاری موثر برای مقابله با چاقی در كودكان است.

به گزارش روزنامه تلگراف، این بررسی‌ها تاكید كرد: روزهایی كه كودكان این آگهی‌ها را تماشا می‌كنند، بیشتر به خوردن تنقلات روی می‌آورند و احساس گرسنگی در آنها بیشتر می‌شود. علاوه بر این مشاهده این آگهی‌ها تمایل كودكان را به خوردن غذاهای چرب و شیرین افزایش می‌دهد. درعین حال در زندگی واقعی فاكتورهای دیگری به این میل در كودكان دامن می‌زند كه از جمله آنها می‌توان به تمایل والدین برای خرید خوراكی‌های صنعتی و آماده اشاره كرد.

جزئیات این مطالعه در مجله اطفال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha