سلامت نیوز : مدیر پاراكلینیك، دارو و تجهیزات مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلا‌ل‌احمر از ارسال 100 تُن دارو برای حج تمتع سال 90 در هفته آینده به عربستان خبر داد.

عباس حیدرزاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر بر اساس برآورد هر ساله از دارو و تجهیزات حجاج در مراسم‌ حج تمتع و عمره مفرده برای حج تمتع سال 90 تمهیدات بیشتر و مورد لزوم را در دستور برنامه‌های خود قرار داده است.

وی افزود: هفته آینده بیش از 100تُن دارو برای حجاج ایرانی در ایام تمتع به عربستان ارسال می‌شود. سال گذشته این میزان 75 تُن بودو بر اساس پیش‌بینی‌های كه برای فصل گرما و گرمازدگی حجاج شده است تدارك ویژه‌ای نیز در زمینه تجهیزات و امكانات از جمله پنكه‌های آبی و ملافه‌های سرد برای حجاج لحاط شده است.

حیدرزاده گفت: مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر بر اساس برآورد، مقتضیات و نیازهای بررسی شده طی سال‌های گذشته از جمله 5 سال اخیر برنامه‌های ویژ‌ه‌ای را در راستای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به حجاج در تمتع سال 90 لحاظ خواهد كرد.

وی خاطرنشان كرد: بر اساس برآوردها سال گذشته بیماریهای قلبی شایع‌ترین بیماری‌ در بین حجاج بود و امسال نیز بر اساس تجارت سالهای قبل میزان ویزیت‌های مورد نیاز برآورد شده است، گروه‌بندی بیماران نیز صورت پذیرفته است تا بتوانیم با تدارك فهرست 365 قلمی دارو برنامه‌هایی بهتری را برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در حج تمتع سال 90 برای حجاج كشورمان فراهم كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha