سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 29984
سلامت نیوز : رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: در حال حاضر عمل لیزیك بیشتر جنبه زیبایی دارد تا عمل واجب د رحالی كه لیزیك نباید صرفاً برای رهایی از عینك باشد.

امین الله نیك‌اقبالی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: عمل جراحی لایزیك و لیزیك مشابه یكدیگر هستند با اینكه از نظر تكنیك نیز با هم اختلاف كمی دارند.

وی گفت: در عمل لیزیك تغییراتی در انحنای سطح قدام قرنیه ایجاد می‌شود كه همین اقدام باعث عدم نیاز به عینك خواهد شد؛ عمل لیزیك بسیار دقیق و ظریف است چرا كه باید یك لایه از قرنیه در حد 100 میكرون برداشته شود.

رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران ادامه داد: در عمل لایزیك روی سطح خارجی قرنیه با لیزر برداشته می‌شود و 3 تا 4 روز پس از عمل بیمار 90 درصد از بینایی خود را به دست می‌آورد؛ عمل لایزیك نسبت به لیزیك درد بیشتری برای بیمار دارد، با این وجود بافت‌های قرنیه چشم صدمه كمتری می‌بیند.

نیك‌اقبالی در خصوص اینكه چه افرادی باید از عمل جراحی لیزیك استفاده كنند، افزود: زمانی باید این عمل انجام شود كه سن بیمار 20 به بالا باشد ضمن اینكه نمره چشم در حال تغییر نباشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمل لیزیك بیشتر جنبه زیبایی پیدا كرده تا عمل واجب، در حالی كه این عمل نباید صرفاً برای رهایی از عینك زدن باشد و توصیه می‌شود با تثبیت نمره عینك و وضعیت قرنیه چشم این عمل انجام شود.

رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: هیچ چراحی در دنیا بدن عارضه نیست اما موفقیت عمل لایزیك و لیزیك نسبت به دیگر عمل‌ها بیشتر است و عواض آن نیز كمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha