شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تاکنون به ۳۱ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسیده و مرگ ۹۷۵ هزار و ۵۵۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

آمار جهانی همه‌گیری کرونا/ آمریکا همچنان رکورددار مبتلایان و قربانیان

سلامت نیوز:شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تاکنون به ۳۱ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسیده و مرگ ۹۷۵ هزار و ۵۵۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها، ۲۳ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۱۹۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.


روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا با بیش از هفت میلیون مبتلا و همچنین بیش از ۲۰۵ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان، هم‌اکنون پس از آمریکا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.
همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا هفت میلیون و ۹۸ هزار و ۲۹۱ مبتلا، ۲۰۵ هزار و ۴۷۸ قربانی
۲. هند پنج میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۰ مبتلا، ۹۰ هزار و ۲۱ قربانی
۳. برزیل چهار میلیون و ۵۹۵ هزار و ۳۳۵ مبتلا، ۱۳۸ هزار و ۱۵۹ قربانی
۴. روسیه یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۱۰ مبتلا، ۱۹ هزار و ۶۴۹ قربانی
۵. کلمبیا ۷۷۷ هزار و ۵۳۷ مبتلا، ۲۴ هزار و ۵۷۰ قربانی
۶. پرو ۷۷۶ هزار و ۵۴۶ مبتلا، ۳۱ هزار و ۵۸۶ قربانی
۷. مکزیک ۷۰۵ هزار و ۲۶۳ مبتلا، ۷۴ هزار و ۳۴۸ قربانی
۸. اسپانیا ۶۸۲ هزار و ۲۶۷ مبتلا، ۳۰ هزار و ۹۰۴ قربانی
۹. آفریقای جنوبی ۶۶۳ هزار و ۲۸۲ مبتلا، ۱۶ هزار و ۱۱۸ قربانی
۱۰.آرژانتین ۶۵۲ هزار و ۱۷۴ مبتلا، ۱۳ هزار و ۹۵۲ قربانی
پس از آن کشورهای فرانسه با ۴۶۸ هزار و ۶۹ مبتلا، شیلی با ۴۴۸ هزار و ۵۲۳ مبتلا، ایران با ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ مبتلا، انگلیس با ۴۰۳ هزار و ۵۵۱ مبتلا، بنگلادش با ۳۵۲ هزار و ۱۷۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۳۰ هزار و ۷۹۸ مبتلا، عراق با ۳۲۷ هزار و ۵۸۰ مبتلا، پاکستان با ۳۰۷ هزار و ۴۱۸ مبتلا، ترکیه با ۳۰۶ هزار و ۳۰۲ مبتلا، ایتالیا با ۳۰۰ هزار و ۸۹۷ مبتلا، فیلیپین با ۲۹۱ هزار و ۷۸۹ مبتلا، آلمان با ۲۷۷ هزار و ۱۷۶ مبتلا، اندونزی با ۲۵۲ هزار و ۹۲۳ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۹۳ هزار و ۳۷۴ مبتلا، اوکراین با ۱۸۴ هزار و ۷۳۴ مبتلا، کانادا با ۱۴۶ هزار و ۶۶۳ مبتلا، بولیوی با ۱۳۱ هزار و ۴۵۳ مبتلا، اکوادور با ۱۲۷ هزار و ۶۴۳ مبتلا، قطر با ۱۲۳ هزار و ۹۱۷ مبتلا، رومانی ۱۱۴ هزار و ۶۴۸ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۹ هزار و ۲۶۹ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۷ هزار و ۴۵۰ مبتلا، پاناما با ۱۰۷ هزار و ۲۸۴ مبتلا، مراکش با ۱۰۵ هزار و ۳۴۶ مبتلا، بلژیک با ۱۰۵ هزار و ۲۲۶ مبتلا، مصر با ۱۰۲ هزار و ۲۵۴ مبتلا و کویت با ۱۰۰ هزار و ۶۸۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha