شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 300658

سلولیت به تجمع بد شکل چربی‌‌هایی گفته می‌‌شود که در سوخت و ساز آن‌‌ها اختلال به وجود آمده است. این چربی‌‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می‌‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم‌‌ها رایج است.

راه‌های خانگی درمان سلولیت در بانوان

سلامت نیوز-*مارال مرادی: سلولیت به تجمع بد شکل چربی‌‌هایی گفته می‌‌شود که در سوخت و ساز آن‌‌ها اختلال به وجود آمده است. این چربی‌‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می‌‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم‌‌ها رایج است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، سابقه خانوادگی سلولیت، عامل خطر دیگری به شمار می‌رود. بارداری و سبک زندگی غیر فعال ممکن است خطر ابتلا به سلولیت را افزایش دهد. سلولیت تنها در خانم‌هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند وجود ندارد، بلکه زنان لاغر  یا آن‌هایی که از وزن ایده آلی برخوردارند نیز ممکن است سلولیت داشته باشند.در ادامه همراه ما باشید با پیشنهادهای خانگی درمان سلولیت.

پیشنهادهای خانگی

1. از غذاهای پرکالری حتی غذاهای مفید فاصله بگیرید یا لااقل کمتر مصرف کنید.

2. از فست فودها، سرخ کردنی‌ها، چیپس و پفک دوری کنید.

3. استرس خود را تا حد امکان کنترل و از عوامل استرس زا دوری کنید.

4. تحرک خود را به هر نحو ممکن زیاد کنید، پیاده روی، استخر و سایر ورزش‌ها را انجام دهید.

5. روزانه 10 لیوان آب  بنوشید.6. از عرق نعناع و عرق گزنه کمک بگیرید.

7. از مکمل امگا3  هنگام وعده شام استفاده کنید.

8. از روغن‌های کنجد و زیتون به جای سایر روغن‌ها مثل آفتابگردان و کلزا استفاده کنید.

9.  قبل از ورزش محل سلولیت را ماساژ دهید.

10.  از مصرف میوه‌ها و سالادها قبل از غذا غافل نشوید. 

درمان های گیاهی سلولیت در خانه

استفاده از روغن کرچک روغن کرچک در تولید کلاژن و الاستین موثر است. روغن کرچک به این دلیل در درمان سلولیت بسیار موثر است که نفوذپذیری بالایی دارد و یک مرطوب کننده فوق العاده است.

برای استفاده از روغن کرچک در درمان سلولیت، این روغن را به دمای بالاتر از دمای محیط (ولرم) برسانید و به مدت 20 دقیقه از آن برای ماساژ قسمت‌های موضعی که درگیر سلولیت است استفاده کنید. این قسمت‌ها را به خوبی ماساژ دهید و صبر کنید به مدت یک ساعت روی موضع سلولیت بماند. بعد به حمام بروید و با آب ولرم شست وشو دهید، این کار را تکرار کنید و همزمان از عصاره لیمو، گریپ فروت و سنبل همراه با روغن کرچک روی قسمت‌های سلولیت استفاده کنید.

استفاده از قهوه از شکر، روغن نارگیل و قهوه یک خمیر درست کنید، این خمیر را کمی حرارت دهید. این اسکراب را به آرامی روی بدن‌تان ماساژ دهید. این کار به رفع سلولیت در بدن شما کمک زیادی خواهد کرد.استفاده از ویتامین E  ویتامین E پوست شما را سالم و مرطوب نگه می دارد و از بروز مشکلات پوستی از جمله خارش، التهاب، قرمزی و کشش در پوست جلوگیری می‌کند و در درمان سلولیت می‌تواند موثر باشد.

برای کمک به درمان سلولیت، محل آسیب دیده را با ویتامین E ماساژ دهید.استفاده از گوجه فرنگی گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است و به جلوگیری از تجمع چربی و تجزیه کلاژن که در سلولیت بسیار مهم است، کمک به‌سزایی خواهد کرد.

یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را با دو عدد گوجه فرنگی له شده مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه از این ترکیب برای ماساژ قسمت‌های سلولیت استفاده کنید. بعد از آن از حمام برای شست وشو استفاده کنید. به مرور اثر آن را در درمان سلولیت در نواحی مختلف خواهید دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha