رکوردشکنی کرونا دیروز مربوط به تعداد مبتلایان جدید این بیماری بود. ویروس کرونا دیروز 5039 ایرانی را به فهرست مبتلایان کلی این بیماری در هشت‌ماه گذشته اضافه کرد.

ایران در جنگ تمام عیار با کرونا

سلامت نیوز:رکوردشکنی کرونا دیروز مربوط به تعداد مبتلایان جدید این بیماری بود. ویروس کرونا دیروز 5039 ایرانی را به فهرست مبتلایان کلی این بیماری در هشت‌ماه گذشته اضافه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،بر این اساس تاکنون 539‌هزار و 670‌نفر در کشور مبتلا به این ویروس منحوس شده‌اند. اما آمار فوتی‌های این بیماری که روز دوشنبه 337‌نفر اعلام شد دیروز و در فاصله ظهر روز دوشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه با اندکی کاهش به 322‌نفر رسید که البته همچنان دردناک است. این وضعیت باعث شده تا سخنگوی وزارت بهداشت، شرایط فعلی را جنگ تمام عیار با کرونا بداند.


خانم سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز درباره آمار کرونا به رسانه‌ها گفت: از مجموع 5039‌مورد بیمار جدیدی که شناسایی شدند، 2254‌نفر در مراکز درمانی کشور بستری شده‌اند. همچنین با فوت 322 نفر در این مدت مجموع جان‌باختگان این بیماری به 31‌هزار و 34نفر رسیده است. این در حالی است که هم‌اکنون 4810‌نفر از بیماران کرونایی در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت استان‌های کشور نیز گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان‌رضوی، مازندران، چهارمحال‌و‌بختیاری، البرز، آذربایجان‌غربی، مرکزی، کرمان، خراسان‌شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. وی افزود: استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.


آماده نبرد

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در تشریح وضعیت کرونا در استان‌های کشور با بیان اینکه در جنگ تمام عیار با ویروس کرونا به سر می‌بریم، گفت: ضرورت اعمال قوانین بازدارنده، اصلی اساسی است که باید مورد توجه مسوولان اجرایی کشور قرار گیرد.دکتر سیماسادات لاری در خصوص وضعیت بیماری کووید۱۹ در استان کرمانشاه گفت: پس از خیز اول بیماری در اواخر خرداد و اوایل تیرماه در این استان، از نیمه اول شهریور‌ماه نمودار موارد ابتلا و بستری بیماری در این استان مجدداً روند افزایشی داشت و با شیب تندی در حال امتداد است و در حال حاضر به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است.

وی ادامه داد: شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط قرار دارد و شهرستان‌های ثلاث باباجانی و قصرشیرین در شرایط هشدار قرار دارند. مابقی شهرستان‌ها یعنی ۱۱‌شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمانشاه گفت:

بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در این استان در مطب‌ها و داروخانه‌ها و کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها گزارش شده است. همچنین طی یک هفته گذشته ۷هزار و ۲۰۰‌بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی انجام شده است که ۲۷۰مورد از آن‌ها به علت عدم رعایت پروتکل‌ها به مراجع قضایی معرفی و ۳۰‌واحد متخلف نیز پلمب شدند.

لاری ادامه داد: در هفته چهارم مهرماه بروز موارد مثبت بستری روزانه در این استان حدود ۲۰‌نفر به ازای هر ۱۰۰‌هزار نفر جمعیت بوده و میزان مرگ‌و‌میر ناشی از این ویروس نیز 5‌/28نفر به هر یک میلیون نفر بوده است که بالاتر از میانگین کشوری است. هم‌اکنون نیز تعداد ۶۷۶ بیمار مبتلا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند که تعداد ۱۲۵‌نفر از آن‌ها به‌دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.


رکوردزنی 10‌ایالت آمریکا

غیر از ایران برخی کشورهای اروپایی و حتی آمریکا نیز دوباره شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی هستند. بر‌اساس آخرین اخبار موجود تعداد مبتلایان به ویروس کرونا یک بار دیگر در سراسر آمریکا افزایش یافته است به‌طوری که در سه روز گذشته، سه بار نمودارها به اوج آماری ماه ژوئیه بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که با آغاز فصل سرما در نقاط مختلف این کشور، موج جدیدی از ابتلا به کووید۱۹ آمریکا را فرا‌بگیرد.

برهمین اساس در روز دوشنبه گزارش شد که ۴۸‌ایالت از ۵۰ایالت آمریکا طی یک هفته اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا و موارد بستری‌ها بوده‌اند. همچنین روز جمعه ۱۰‌ایالت آمریکا که اکثراً در میانه مرکزی این کشور قرار دارند به بالاترین آمار ابتلا به کرونا از زمان آغاز شیوع آن در ماه مارس رسیدند که این ایالت‌ها شامل کلورادو، آیداهو، ایندیانا، مینه سوتا، نیومکزیکو، داکوتای شمالی، ویرجینیای غربی، ویسکانسن، وایومینگ و کارولینای شمالی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha