بررسی‌ها نشان می‌دهد که هوای آلوده سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) به مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در جهان منجر شده است.

مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در جهان به خاطر آلودگی هوا

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد که هوای آلوده سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) به مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در جهان منجر شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آمارها حاکی از آن است که سال گذشته آلودگی هوا موجب مرگ زود هنگام نزدیک به ۵۰۰ هزار نوزاد در ماه نخست تولد شده که بیشتر موارد مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه گزارش شده است.


قرار گرفتن در معرض آلاینده های موجود در هوا برای جنین مضر است و می تواند باعث زایمان زودرس یا تولد نوزاد با وزن پایین شود. هر دو این عوامل با مرگ و میر بالا در میان نوزادان ارتباط دارد.


نزدیک به دو سوم از ۵۰۰ هزار مورد مرگ و میر نوزادان با هوای آلوده داخل خانه به ویژه احتراق سوخت جامد مانند سوزاندن چوب برای آشپزی مرتبط بوده است.
کارشناسان سلامت از سالها پیش درباره تاثیر هوای آلوده بر افراد مسن و بیماران هشدار داده اند اما در مورد تاثیر آلودگی بر جنین به تازگی تحقیقاتی انجام گرفته است.


در این گزارش آمده است: مشخص نیست در این مرحله چه مکانیزمی اتفاق می افتد اما عاملی وجود دارد که باعث کاهش رشد جنین و در نهایت پایین بودن وزن هنگام تولد می شود. یک پیوند اپیدمیولوژیک وجود دارد که در چندین مطالعه در چند کشور نشان داده شده است.


به گزارش روزنامه گاردین، به گفته متخصصان نوزادانی که با وزن پایین به دنیا می آیند بیشتر در معرض عفونت های دوران کودکی و ذات الریه هستند. همچنین ریه های نوزادان نارس به طور کامل رشد نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha