پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 301791

عارضه فشارخون بالا یک فاکتور خطرزای مهم در بروز بیماری قلبی و دیگر مشکلات جسمی است.

خطرات فشارخون بالا در جوانان

سلامت نیوز:عارضه فشارخون بالا یک فاکتور خطرزای مهم در بروز بیماری قلبی و دیگر مشکلات جسمی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، کارشناسان سلامت در آمریکا می‌گویند نتایج بررسی ها نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از مردم این کشور در فاصله سنی ۱۸ تا ۴۴ سال از ابتلای خود به عارضه فشار خون بالا مطلع نیستند و به همین دلیل است که پزشکان کنترل مرتب فشار خون را در همه سنین توصیه می‌کنند.


دکتر «باربارا رودی» از پزشکان داخلی مرکز تخصصی "مایو کلینیک" در ایالات متحده گفت: فشار خون بالا می تواند همچون یک بمب ساعتی در بزرگسالان جوان عمل کند.


وی افزود: در بسیاری از مواقع، افراد جوان در مورد وضعیت فشار خون خود آگاهی ندارند و زمانی به پزشک مراجعه می کنند که برای چند سال به فشار خون بالا مبتلا بوده اند و از آن اطلاعی نداشته اند. این وضعیت می تواند خطرناک باشد زیرا اگرچه فرد ممکن است احساس سلامتی داشته باشد اما احتمال دارد که مشکلات جسمی قابل توجهی برای او ایجاد شود. بیماری قلبی، سکته مغزی، مشکلات بینایی و نارسایی کلیوی از جمله این مشکلات است.


به گفته این پزشک، این بیماریها تا چند سال پس از ابتلا به عارضه فشار خون بالا خود را نشان نمی دهد اما در حقیقت در سالهای بعد بر سلامت فرد تاثیر می‌گذارد.


دکتر «باربارا رودی» تاکید کرد: روش های زیادی وجود دارد که به نرمال ماندن فشار خون کمک می کند که رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب از جمله آنهاست اما داروهای زیادی هم وجود دارد که برای کنترل فشار خون بالا مفید هستند.


به گزارش مدیکال اکسپرس، اقداماتی چون رعایت رژیم غذایی مفید برای قلب، کاهش مصرف نمک، خودداری از مصرف مواد الکلی، مرتب ورزش کردن و داشتن وزن مناسب در پیشگیری از فشار خون بالا موثر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha