مدیرکل بهداشت و بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد توضیحاتی درباره صدور کارت‌های سوء تغذیه برای مادران باردار و شیرده و همچنین کودکان ۶ ماهه تا ۵۹ ماهه ارائه کرد.

"صدور کارت سوءتغذیه" برای مادران باردار، شیرده و کودکان

سلامت نیوز: مدیرکل بهداشت و بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد توضیحاتی درباره صدور کارت‌های سوء تغذیه برای مادران باردار و شیرده و همچنین کودکان ۶ ماهه تا ۵۹ ماهه ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «مجتبی احمدلو» مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد درباره کودکان و زنان بارداری که دارای سوء تغذیه هستند، گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد علوی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان داشتیم، زنان باردار را از چهارم ماه بارداری و بعد از زایمان تا ششم ماه شیردهی هستند و براساس اعلام مراکز بهداشت وزارت بهداشت دچار سوء تغذیه‌اند، تحت حمایت قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: شناسایی این زنان باردار توسط وزارت بهداشت و از طریق مراکز بهداشت صورت می‌گیرد، اگر این مراکز تشخیص دهند که این زنان باردار دچار سوء تغذیه شده‌اند، آنان را برای حمایت به کمیته امداد معرفی می‌کنند ما نیز بررسی می کنیم که این افراد به دلیل فقر مالی و نیازمندی دچار سوء تغذیه شده‌‌اند، یا به دلیل سوءرفتار تغذیه دچار این مشکل شده است.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد  با بیان اینکه هفت دوره کارت این افراد شارژ می‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه مشخص شود که علت سوء تغذیه به دلیل فقر اقتصادی است، تحت پوشش ما قرار می‌گیرند و براساس سهمیه‌ای که داریم در زمانبندی که توسط وزارت بهداشت مشخص شده، این افراد را تحت پوشش قرار می‌دهیم و کارت این افراد را شارژ می‌کنیم.

احمدلو تصریح کرد: این زنان باردار عموما مددجوی ما نیستند و همانطور که گفتم تایید سوء تغذیه توسط مراکز بهداشتی صورت گرفته و ما نیز پس از معرفی این زنان استحقاق‌سنجی می‌کنیم و اگر این افراد جزو خانواده‌های کم درآمد باشند در این مدت زمان مشخص آنها را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای این منظور از بنیاد علوی ۶۵ میلیارد تومان برای ۵۴ هزار مادر باردار و شیرده در سال ۹۹ اعتبار دریافت کرده‌ایم. سرانه این مادران ماهانه ۱۰۰ هزار تومان است که بر روی کارت‌های این افراد هر دو ماه یکبار به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود. این زنان می‌توانند بسته غذایی که از سوی وزارت بهداشت برای آنها اعلام شده است را از فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد از طریق این کارت‌ها تهیه کنند.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد تصریح کرد: به غیر از این ۵۴ هزار مادر باردار و شیرده که از سوی وزارت بهداشت به ما معرفی می‌شوند و از اعتبارات بنیاد علوی برای آنها هزینه می کنیم، برای ۱۳۶۹ نفر از مادران باردار و شیرده که وزارت بهداشت به ما معرفی کرده است، کارت سوء تغذیه صادر و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این زنان تخصیص داده‌ایم و کارت این افراد نیز هر دوماه یکبار مبلغ ۲۰۰ هزار تومان شارژ می‌شوند.

احمدلو همچنین درباره کودکانی که دچار سوء تغدیه هستند، گفت: از گذشته کمیته امداد طرحی با وزارت بهداشت و وزارت رفاه اجرا می‌کرد که در این طرح از کودکانی که دچار سوءتغذیه هستند حمایت می‌شود. این کودکان که توسط مراکز بهداشت شناسایی و به ما معرفی می‌شوند، از ۶ ماهگی کودک تا ۵۹ ماهگی این کودکان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۷۲ هزار کودک در این خصوص به ما معرفی شده‌اند که این کودکان نیز توسط خانه‌های بهداشت وزارت بهداشت شناسایی و به ما معرفی می‌شوند. ماهانه نیز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کارت این کودکان شارژ می‌شود تا متناسب با دستور غذایی که وزارت بهداشت اعلام کرده است برای رفع سوء تغذیه این کودکان اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha