سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 302086

محققان با بررسی صدها میلیون سلول که در مجاورت ویروس‌های مرس و کووید ۱۹ قرار گرفتند، توانستند گروهی از ژن‌ها را شناسایی کنند که بر تولید مثل و مسدود کردن این ویروس‌ها اثرگذار هستند.

ژن‌های مرتبط با کووید ۱۹ شناسایی شدند

سلامت نیوز:محققان با بررسی صدها میلیون سلول که در مجاورت ویروس‌های مرس و کووید ۱۹ قرار گرفتند، توانستند گروهی از ژن‌ها را شناسایی کنند که بر تولید مثل و مسدود کردن این ویروس‌ها اثرگذار هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پژوهشگران دانشگاه ییل با همکاری محققان دانشگاه‌های ام آی تی و هاروارد در این تحقیقات از ژنوم میمون سبز استفاده کردند. در این تحقیقات برای اولین بار امکان مشاهده و ردگیری هم زمان تعامل ویروس و سلول زنده فراهم شده است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز،این تحقیقات یافته‌های پیشین را که نشان می‌دهد ژن ACE-۲ موجب پیشرفت ویروس SARS-CoV-۲ می‌شود، تایید می‌کند. همچنین در این تحقیقات دو ساختار پروتئینی تقویت‌کننده ویروس شناسایی شد که موجب کاهش عمر سلول‌ها پس از آلودگی ویروسی می‌شوند.


علاوه بر این محققان یک ساختار پروتئینی مسدودکننده ویروس را شناسایی کردند که در تنظیم ژن‌های درون هسته سلول نقش دارد و می‌تواند در برابر ویروس از سلول محافظت کند.


محققان گفتند: ویژگی‌های ژنتیکی نقش مهمی در نحوه اثرگذاری ویروس کرونا بر سلامت افراد دارند و با شناسایی ژن‌های مرتبط با این ویروس می‌توان داروهای موثر بر هریک از بیماران را شناسایی کرد.


گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Cell‌ منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha