سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: در هفته گذشته ۲.۸ میلیون مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان شناسایی شده که یک رکورد جهانی بوده است.

رکورد هفتگیِ مبتلایان به کرونا در جهان شکسته شد

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: در هفته گذشته ۲.۸ میلیون مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان شناسایی شده که یک رکورد جهانی بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (سه شنبه) در گزارشی اعلام کرد: در هفت روز گذشته تقریبا سه میلیون مبتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان شناسایی شده‌اند.


مقامات این سازمان اظهار داشتند هرچند این افزایش در تعداد موارد ابتلا به این بیماری از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ کم بوده اما تعداد مرگ و میرهای جدید با هفته گذشته قابل مقایسه است.


تا روز ۲۵ اکتبر بیش از ۴۲ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان شناسایی شده و ۱.۱ میلیون نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین طبق اعلام این سازمان در هفته گذشته ۲.۸ میلیون مورد جدید شناسایی شده و ۴۰ هزار بیمار جان خود را از دست داده اند.


اروپا برای دومین هفته متوالی است که بالاترین تعداد مبتلایان را گزارش کرده و شناسایی بیش از ۱.۳ میلیون بیمار را ثبت کرده است که در مقایسه با هفته قبل آن افزایش ۳۳ درصدی داشته است. همچنین موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در این منطقه از هفته گذشته با افزایش ۳۵ درصدی همراه بوده است.
همچنین در قاره آمریکا، مدیترانه شرقی و آفریقا موارد ابتلا رو به افزایش است.


به گزارش شبکه خبری سی ان ان، مقامات سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند با وجود تغییرات منطقه ای کشورهایی که بیشترین تعداد موارد ابتلا را در هفته گذشته گزارش کرده اند همانند سه هفته گذشته و شامل کشورهای هند، ایالات متحده، فرانسه، برزیل و انگلیس بوده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha