سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 303543

خواص چای سبز به قدری بی‌شمار است که در یک عبارت می‌توان آن را درمان تمام بیماری‌ها و راهی برای زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد. چای سبز نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگ‌های تازه گیاه چای به دست می آید.

تاثیر چای سبز بر سلامت خانم‌ها

سلامت نیوز:خواص چای سبز به قدری بی‌شمار است که در یک عبارت می‌توان آن را درمان تمام بیماری‌ها و راهی برای زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد. چای سبز نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگ‌های تازه گیاه چای به دست می آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،چای سبز، از آن نوشیدنی‌های گرم و پرطرفداری است که حتی طعم نه چندان خوب آن، باعث نشده است جای خودش را در بین ما ایرانی‌ها از دست بدهد و البته به دلایل مختلفی از جمله کاهش وزن در بین خانم‌ها محبوبیت بیشتری  دارد که در ادامه به بررسی فواید این چای دوست داشتنی خواهیم پرداخت.

کاهش وزن

 تاثیر‌ چای سبز بر کاهش وزن را می‌توان در دو بخش بررسی کرد:اول این‌که چای سبز با کاهش اشتها به شما کمک می‌کند کالری کمتری  دریافت کنید، در نتیجه خواهید توانست بدون تلاش اضافی به‌طور خودکار وزن کم کنید و دوم این‌که چای سبز به ‌علت داشتن آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین سوخت ‌و ساز شما را افزایش می دهد و در نتیجه در مقایسه با حالت عادی کالری بیشتری می‌سوزانید. 

معجزه‌گر پوست

 چای سبز سرشار از انواع آنتی اکسیدان، آمینو اسید، آنزیم، ویتامین B، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است و از این رو برای  سلامت پوست و مو  بسیار مفید است.علاوه بر نوشیدن این چای، می توانید چای سبز را در انواع ماسک صورت برای از بین بردن جوش و درخشان کردن آن استفاده کنید.

 پیشگیری از سرطان

 چای سبز، دارای پلی فنول‌هاست.پلی فنول‌ها خط دفاعی کلیدی در برابر رادیکال‌های آزاد و دیگر مهاجمان مضر یا سرطان‌زا در بدن محسوب می‌شود. درنتیجه با نوشیدن مداوم چای سبز، خطر ابتلا به سرطان‌های ریه، پستان و بسیاری از انواع دیگر سرطان را در خود کاهش می‌دهید. 

دهان و دندان

باکتری‌ها و حالت اسیدی بزاق و تشکیل جرم در دندان را کاهش می‌دهد و از این رو از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و  برای مقابله با خون‌ریزی لثه موثر است.

 نکات مهم استفاده از چای سبز

*به دلیل داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به خصوص آهن جلوگیری می‌کند.*خانم‌های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آن‌هایی که ضربان قلب‌شان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.*مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.*زیاده روی در مصرف این چای می‌تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha