شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 303750

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد مهمی چون استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برجسته‌ترین توصیه‌های کادر درمان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند.

رمز موفقیت دربرابر کرونا

سلامت نیوز:رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد مهمی چون استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برجسته‌ترین توصیه‌های کادر درمان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ، با وجود اینکه چندین ماه است این توصیه‌ها با جدیت مطرح و پیگیری می‌شوند اما باز هم افرادی هستند که به این موارد توجهی ندارند. این در حالی است که فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفته است بین سطح سواد سلامت تخصصی در حوزه پیشگیری و میزان ابتلا و مرگ‌ومیر با کرونا، ارتباط مستقیم وجود دارد؛ از همین رو باید ارتقای هدفمند سطح سواد سلامت شهروندان را رمز موفقیت در برابر پاندمی کرونا دانست.

ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی‌-هنری شهرداری تهران روز گذشته تفاهمنامه‌ای را برای همکاری‌های مشترک بین این دو نهاد منعقد ‌کردند. در این مراسم دکتر علیرضا زالی، فرمانده مدیریت عملیات مقابله با کرونا در تهران نکات مهمی را درباره وضعیت ابتلا به کرونا در کشور مطرح کرد. زالی در این مراسم، دسترسی و استفاده بهینه از نقاط اشتراک ستاد فرماندهی مقابله با کرونا و سازمان فرهنگی‌-هنری شهرداری تهران برای مقابله با کرونا را یکی از مهم‌ترین اهداف انعقاد این تفاهمنامه دانست و افزود:

با امضای این تفاهمنامه زمینه‌های همکاری بیش از پیش به‌صورت سیستماتیک اجرا خواهد شد. وی پایداری، مزمن شدن بیماری و شیوع گسترده پاندمی کرونا را نیازمند مداخلات جدی‌تر دانست و حضور پررنگ‌تر نیروهای بسیجی و مردم را برای مبارزه با ویروس کرونا خواستار شد و گفت: امروز بیش از هر روز دیگری به همدلی و مشارکت و بسیج مردمی نیاز داریم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به پتانسیل‌های منحصربه‌فرد شهرداری تهران در سراسر کشور، این امکان را فرصت مناسبی برای ارتقای مدیریت شهری در تهران عنوان کرد و همچنین با بیان اینکه سازمان فرهنگی‌-هنری شهرداری تهران ضمن ایجاد فضایی پرنشاط و باطراوت، امکان بروز متنوع سلایق فرهنگ‌-هنری را در تهران فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: فعالان هنری و فرهنگی بروندادهای خود را در این سازمان جست‌وجو می‌کنند.زالی از افزایش میزان مشارکت‌های مردمی و اعتماد شهروندان به این سازمان خبر داد و گفت: استمرار آموزش همگانی و آگاهی‌بخشی به شهروندان تهرانی سرلوحه اهداف امضای این تفاهمنامه است.

 تاکید بر اطلاع‌رسانی به مردم

فرمانده عملیات مقابله با کرونا با بیان اینکه در روزهای تلخ کرونایی مردم کلانشهر پایتخت با وجود شلوغی و استرس‌هایی که همیشه تهران به همراه داشته است، بیش از گذشته به روحیه مودت و تعامل نیاز دارند، تاکید کرد:

باید تلاش کنیم تا کسب‌وکارهای فاقد شناسنامه و موقت که در پی تعطیلی‌ها و مشکلات ناشی از اپیدمی روزهای سخت و تکان‌‌دهنده‌ای را تجربه می‌کنند، رونق بگیرند. ترویج و توسعه فعالیت‌های جهادی، ارتقای فرهنگ همگرایی بیشتر بین مردم و استفاده از هنرهای تجسمی با هدف پاسداشت از مدافعان سلامت از جمله مفاد تفاهمنامه همکاری ستاد فرماندهی مدیریت کرونا و سازمان فرهنگی‌-هنری شهرداری تهران بود که زالی به آن اشاره کرد.


 فراز و فرود آمار کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت نیز ظهر دیروز به روال همیشه، آمار مربوط به مبتلایان و فوتی‌‌‌های جدید کرونا را اعلام کرد. خانم سیماسادات‌لاری با بیان اینکه از ظهر روز دوشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه، 4 آذر، 13 هزار و 271 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند، گفت: از این تعداد 2801 نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. وی در ادامه به تعداد کلی بیماران کرونایی اشاره کرد و مجموع این بیماران در ایران را 880 هزار و 542 نفر دانست.

لاری در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید. وی گفت: ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به‌گفته سخنگوی وزارت بهداشت همچنین استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان‌رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان‌غربی، مرکزی، کرمان، خراسان‌شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. به گفته لاری، استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha