یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 303840

میوه‌های خشک شده و آجیل‌ها می‌توانند در تامین انرژی و عملکرد بهتر بدن نقش بسزایی داشته باشند.

خوراکی‌های خشک شده برای بدن مفید هستند

سلامت نیوز: میوه‌های خشک شده و آجیل‌ها می‌توانند در تامین انرژی و عملکرد بهتر بدن نقش بسزایی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، میوه‌ها سرشار از ویتامین‌های مختلف مورد نیاز بدن هستند که می‌توانند اهمیت غذایی خاصی برای فرد داشته باشند , انواع خشک آن‌ها هم می‌توانند برای بدن بسیار مفید باشند؛ بنابراین لازم است روزانه تعدادی آجیل و میوه‌های خشک مصرف کنیم تا در عملکرد بهتر بدن موثر باشند.

تمام افراد در سنین مختلف باید میوه های خشک و همینطور انواع آجیل در برنامه غذایی خود قرار دهند و با مصرف منظم و روزانه شاهد  تغییرات مثبت در حالات جسمانی و روانی خود باشند.

میوههای خشک و آجیل مانند بادام، گردو، کشمش، خرما، زردآلو و غیره، منبع ذخیره‌سازی مواد مغذی و ضروری مختلف هستند که می توانند به شدت  برای سلامتی افراد مفید باشند. خوردن میوه های خشک و آجیل به مقدار کافی می تواند در جلوگیری از بیماریهای مختلف کمک کننده باشند.


برخی میوه ها و آجیل های خشک مقوی

گردو، یک منبع غنی از مواد معدنی  بوده که کمی  شبیه به مغز انسان است. گردو در غنیسازی نیمکره چپ، راست و چروکهای پیچیدهای که نئوکورتکس را تشکیل میدهند، نقش مهمی دارد.

گردو  سرشار از فیبر و مقدار زیادی مس، منگنز، ویتامین E و ترکیبات مهم گیاهی است.پوست نرم گردو‌ها حاوی مقدار بالایی آنتی‌اکسیدان فنول بوده که برای بدن می تواند به شدت  مفید باشد؛ بنابراین نباید این پوست را از گردو جدا کرد. علاوهبر این خوردن گردو در پیشگیری از کم خونی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.


فواید بی نظیر زردآلو

بارز ترین فایده  برگه زردآلو  آرام کردن دستگاه گوارش است. فیبر محلول در زردآلو، حرکت روده را بهبود می‌بخشد که باعث دفع بهتر مدفوع می‌شود. علاوه بر این اسید‌های چرب را سریع تجزیه خواهد کرد که موجب بهبود هضم بهتر مواد غذایی می‌شود. فیبر موجود در زردآلو یبوست و نفخ را هم درمان می‌کند.

مصرف زردآلو به طور منظم با کاهش خطر از دست رفتن بینایی مرتبط بوده است اما مهمتر از هر چیزی، زردآلو غنی از کاروتنوئیدها، زانتوفیل رتینول و ویتامین آ است که می‌تواند از بیماری‌های بینایی مرتبط با سالخوردگی جلوگیری کرده و به رشد اطفال کمک شایانی کند همچنین کاربرد موضعی عصاره هسته زردآلو می‌تواند با تحریک تولید اشک، خشکی چشم را هم کاهش دهد.


فواید شگفت انگیز بادام زمینی

آجیل بادام زمینی خود به تنهایی بسیار مفید بوده زیرا دارای  پتاسیم و فسفراست. بادام زمینی به تسریع عملکرد قلب کمک میکند، زیرا حاوی چربی کمتری نسبت به سایر آجیلهاست.

سطح بالای اسید‌های چرب غیر اشباع موجود در بادام زمینی به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک میکند که به نوبه خود باعث جلوگیری از بیماریهای قلبی مزمن میشود.

امروزه به دلیل داشتن رژیم های غذا‌یی ناسالم و شیوه نادرست زندگی افراد زیادی دچار  بیماریهای قلبی رایج می شوند. میوه‌های خشک در رژیم غذایی روزانه میتوانند در کاهش خطر بیماریهای مختلف قلبی کمک کننده باشند؛ البته بعضی از میوههای خشک شامل چربیهای غیر اشباع هستند که نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارند.


فواید بی نظیر سیب خشک شده

سیب خشک حاوی دو ویتامین B ضروری است که سوخت و ساز انرژی بدن فرد را بهبود داده و تعادل هورمونی ایجاد می کند. آن‌ها اسید پانتوتنیک (ویتامین B۵) و پیریدوکسین (ویتامین B۶) هستند.

وظیفه ویتامین B۵ انرژی زایی در بدن افراد است همچنین به بهبود عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی کمک شایانی می‌کند و در واقع باعث بهبود پاسخ و عملکرد مغز می‌شود.

خواص سیب خشک شده در بهبود سلامت سلول‌های بدن  بسیار موثر خواهد بود و  منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها، به ویژه پلی‌فنول‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha