سرخارگل (اکیناسه) یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است که از فرآورده‌های آن برای درمان عفونت‌ها، سرماخوردگی، گلودرد و انواع بیماری‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود.

سلامت نیوز: سرخارگل (اکیناسه) یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است که از فرآورده‌های آن برای درمان عفونت‌ها، سرماخوردگی، گلودرد و انواع بیماری‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی، سرخارگل توانایی بدن انسان برای مقاومت در برابر عفونت  و مسمومیت را تقویت می‌کند. این خاصیت دارویی و درمانی سرخارگل، بارها به روش علمی و چاپ مقاله تایید شده است.

دکتر غفارزادگان متخصص نانوفناوری دارویی و سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی در خصوص خواص سرخارگل گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته سرخارگل همچنین به‌عنوان محرک دستگاه هاضمه و تصفیه کننده عالی خون مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین صورت که این گیاه قدرت بدن برای نابودی عوامل بیماری زا را افزایش داده و رفتارهای ایمنی بدن مانند بیگانه خواری را تقویت و تحریک می‌کند و از این طریق خون  را تصفیه می‌کند.

وی در خصوص مصرف این گیاه عنوان کرد، در مسمومیت خونی و مسمومیت غذایی می‌توانید دوزهای بزرگ سرخارگل را به صورت 40 قطره یا 4 کپسول هردوساعت یک بار به صورت خوراکی مصرف کنید. پس با توجه به این‌که فرآورده دارویی سرخارگل از پشتوانه محکمی برگرفته از تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی برخوردار است و هزاران پزشک امروزه آن را برای درمان تعداد زیادی از بیماری‌های عفونی تجویز می‌کنند از آشنایی با خواص و مصرف آن غافل نشوید.

سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی، همچنین درباره‌ خواص درمانی و کاربردهای این گیاه، تصریح‌ کرد: مطالعات نشان میدهد که اکیناسه و ترکیبات روی سیستم ایمنی فاگوسیتی اثر دارد، اما روی سیستم ایمنی اختصاصی اثر ندارد، امروز اکیناسه برای عفونتهای باکتریایی، ویروسی و قارچی به کار می‌رود. همچنین بومیان آمریکا از اوایل قرن 17 میلادی از این گیاه برای درمان مارگزیدگی بیماریهای لثه و دهان، سرماخوردگی استفاده میکردهاند.

غفارزادگان از گیاه سرخارگل به‌عنوان یکی از مهمترین گیاهان دارویی که در جهان مطرح است و کشت آن به صورت فزایندهای در حال افزایش است، نام برده و خاطر نشان کرد: از آنجا که این گیاه خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن و ضد ویروس دارد، در درمان بسیاری بیماریهای ویروسی میتوان از آن استفاده کرد و امروزه به عنوان کاندیدای درمان بیماری ایدز مطرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha