پروتئین های بدون چربی به احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر کمک کرده و نقش مهمی در حفظ و ساخت عضله ایفا می کنند و این دقیقا همان چیزی است که می توانید از مصرف مرغ انتظار داشته باشید.

بهترین منابع پروتئین برای آقایان

سلامت نیوز: پروتئین های بدون چربی به احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر کمک کرده و نقش مهمی در حفظ و ساخت عضله ایفا می کنند و این دقیقا همان چیزی است که می توانید از مصرف مرغ انتظار داشته باشید.

به گزارش  سلامت  نیوز به نقل از عصر ایران ، مردان به طور معمول از مصرف پروتئین ترسی به دل خود راه نمی دهند. آنها از رژیم های غذایی سرشار از پروتئین به عنوان روشی برای افزایش توده عضلانی و حجم بدن خود استفاده می کنند. افزون بر این، مصرف پروتئین زیاد از احساس گرسنگی در طول روز جلوگیری می کند. اما گاهی اوقات، مردان منابع پروتئین اشتباه را انتخاب می کنند.

به گزارش "ایت دیس" برخی گزینه های موجود مانند همبرگرهای چرب و مرغ های سوخاری در حالت ایده آل بهترین منابع برای پروتئین نیستند. از سوی دیگر، برخی ممکن است در مصرف پروتئین حیوانی زیاده‌روی کرده و توجهی به منابع دیگر این ماده مغذی نداشته باشند. افرادی که پروتئین حیوانی مصرف نمی کنند نیز ممکن است به میزان کافی این ماده مغذی مهم را دریافت نکنند.

در ادامه با برخی از بهترین منابع پروتئین برای مردان که می توان آنها را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مد نظر قرار داد بیشتر آشنا می شویم.


مرغ

پروتئین های بدون چربی به احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر کمک کرده و نقش مهمی در حفظ و ساخت عضله ایفا می کنند و این دقیقا همان چیزی است که می توانید از مصرف مرغ انتظار داشته باشید.

مرغ یک منبع پروتئین بدون چربی است به این معنی که سرشار از پروتئین (30 گرم در یک وعده 100 گرمی) است و چربی کمی دارد. استفاده از میزان کافی از پروتئین بدون چربی در یک وعده غذایی همواره ایده خوبی برای پیشگیری از زیاده‌روی در مصرف گوشت های سرشار از چربی و سنگین مانند گوشت قرمز است. شما به مصرف گوشت قرمز نیز نیاز دارید، اما حد اعتدال را باید رعایت کنید.


ماهی تن


افزون بر این که منبع خوبی برای پروتئین است، ماهی تن حاوی ویتامین D و اسیدهای چرب امگا-3 نیز است. سطوح کافی ویتامین D با خطر کمتر برخی انواع سرطان از جمله سرطان پروستات پیوند خورده است. مصرف دو تا سه وعده ماهی تن در هفته توصیه شده است.


تخم مرغ


تخم مرغ یک ماده غذایی مغذی است. یک تخم مرغ حاوی شش گرم پروتئین با کیفیت بالا و همچنین تعدادی از مواد مغذی ضروری دیگر است. این ماده غذایی سرشار از ویتامین های B و منیزیم است که از عملکرد عضلانی پشتیبانی کرده و به ساخت بافت و استخوان کمک می کنند.
ماست یونانی


ماست یونانی حاوی دو برابر پروتئین بیشتر نسبت به ماست ساده عادی است. ماست منبع خوبی برای باکتری های پروبیوتیک نیز است که از گوارش و سلامت قلب پشتیبانی می کنند.


کینوآ


کینوآ یک پروتئین گیاهی عالی برای مردان است. این ماده غذایی سرشار از اسیدهای آمینه، بلوک های سازنده پروتئین است و برخلاف بیشتر پروتئین های گیاهی، کینوآ یک منبع کامل از پروتئین محسوب می شود. این به معنای وجود تمام نه اسید آمینه ضروری در کینوآ است که بدن نمی تواند خود آنها را تولید کند. همچنین، کینوآ سرشار از فیبر است که می تواند به تقویت متابولیسم کمک کند.


گوشت گاو تغذیه شده با علف


زمانی که از بهترین نوع گوشت قرمز صحبت می شود، گوشت گاو تغذیه شده با علف ممکن است ارزش هزینه اضافه ای که برای آن پرداخت می کنید را داشته باشید. این گوشت حاوی چربی اشباع کمتر و اسیدهای چرب امگا-3 است که به کاهش التهاب کمک می کند.

گوشت گاو تغذیه شده با علف به دلیل محتوای کراتین زیاد خود می تواند توده عضلانی را افزایش داده و با مواد مغذی بیشتر خود از عوارض سلامتی در مردان پیشگیری کند. افزون بر این، گوشت گاو تغذیه شده با علف سرشار از آهن، روی و سلنیم است که می تواند به کاهش خطر کم خونی فقر آهن، ناباروری و سرطان پروستات کمک کند.


لوبیا سیاه


برای افرادی که یک رژیم غذایی بدون گوشت را دنبال می کنند، لوبیا سیاه یک افزودنی فوق العاده به وعده های غذایی است.

جایگزینی لوبیا با پروتئین های حیوانی می تواند میزان مصرف چربی اشباع کلی شما را کاهش داده و از سلامت قلب و کبدتان پشتیبانی کند.

افزون بر این، با توجه به محتوای فیبر، لوبیاها می توانند احساس سیری را تقویت کرده و حجم بیشتری به وعده های غذایی ببخشند.


ماهی سالمون وحشی


اگرچه ماهی سالمون وحشی به طور معمول گران‌تر از انواع پرورشی است، اما از محتوای پروتئین بیشتری نسبت به آنها برخوردار است. از این رو، مصرف این ماهی می تواند به احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر کمک کند.

همچنین، ماهی سالمون وحشی از محتوای پتاسیم، روی و آهن بیشتری برخوردار است و محتوای لیکوپن می تواند آن را به گزینه ای فوق العاده برای مردان تبدیل کند. لیکوپن آنتی اکسیدانی است که به طور خاص برای سلامت مردان اهمیت دارد زیرا خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد.


پنیر کاتیج


پنسیر کاتیج سرشار از پروتئین و مواد مغذی ضروری دیگر است که می تواند سلامت مردان را بهبود ببخشد.

یک فنجان از پنیر کاتیج می تواند 36 درصد از ارزش روزانه برای سلنیم را تامین کند که این ماده مغذی ممکن است به باروری مردان و پیشگیری از سرطان پروتات کمک کند.

پنیر کاتیج منبع خوبی برای کلسیم، فسفر و ویتامین B12 است که همگی از سلامت استخوان ها پشتیبانی می کنند.


عدس


اگر به مصرف گوشت تمایلی ندارید، عدس یکی دیگر از بهترین منابع پروتئین گیاهی برای افزودن به رژیم غذایی شما محسوب می شود.

عدس یک جایگزین خوب برای پروتئین های حیوانی است. این ماده غذایی سرشار از فولات است که یک ویتامین مهم و پشتیبان باروری است. به عنوان مثال، شما می توانید از عدس برای تهیه برگر استفاده کنید که فیبر بیشتر و چربی اشباع کمتر را ارائه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha