محققان ایرانی در رابطه با واکسن کرونا هر روز به دستاوردهای جدیدی دست پیدا می‌کنند و این موضوع امید‌بخش است. مردم امید زیادی به واکسن کرونای ایرانی بسته‌اند.

یک قدم نزدیک‌تر به واکسن

سلامت نیوز:محققان ایرانی در رابطه با واکسن کرونا هر روز به دستاوردهای جدیدی دست پیدا می‌کنند و این موضوع امید‌بخش است.  مردم امید زیادی به واکسن کرونای ایرانی بسته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،چرا‌که هم می‌توانند از پس هزینه‌های آن بر بیایند و هم به محققان ایرانی امید دارند. در این رابطه مسوولان وزارت بهداشت و پزشکان متخصص اظهار‌نظرهای مفیدی کرده‌اند که می‌خوانیم.واکسن؛ این روزها گوشه چشم همه ما به اخبار تولید واکسن است.

اینکه بفهمیم در کشور ما واکسن به بهترین شکل در حال تولید است و البته مراحل ابتدایی را هم در حال سپری کردن است خبری بسیار مسرت بخش است، در همین رابطه ، مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آغاز مرحله نخست کارآزمایی انسانی واکسن کرونای ایرانی از ابتدای دی گفت: امیدواریم تا پیش از سال جدید این واکسن آماده شود.

او با اشاره به آغاز مرحله تست انسانی واکسن کرونای انسانی از ابتدای دی‌ماه گفت:«بر اساس اظهارات مسوولان ساخت این واکسن، مرحله تست انسانی از اول دی‌ماه بر روی 56 تا 60‌نفر انجام می‌شود.

این افراد در محدوده سنی 18 تا 50‌سال بوده و پس از تزریق در قرنطینه می‌مانند تا مواجهه با ویروس نداشته باشند. به  افراد داوطلب پاداش مختصری داده می‌شود. این واکسن عوارضی ندارد چون از واکسن ضعیف شده تهیه می‌شود.» وی افزود: «این واکسن در سازمان غذا و داروی سازمان بهداشت جهانی ثبت شده و مراحل آزمایشی آن هم به صورت مکرر ثبت می‌شود. پس از موفقیت‌آمیزبودن مرحله اول تست انسانی، تعداد بیشتری از این واکسن در مرحله دوم استفاده خواهند کرد. اگر پس از تزریق مرحله دوم حدود 2 تا 3‌هفته نتایج خوبی به دست بیاید بلافاصله تزریق برای عموم مردم قابل انجام خواهد بود. در تولید انبوه واکسن مشکلی نداریم.»


تلاش دولت برای انتقال واکسن کرونا به کشور 

 این روزها کشور هم سخت در حال تلاش برای وارد کردن واکسن کروناست، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته برای واکسیناسیون کرونا در کشور گفت: «البته هنوز واکسن‌های در دسترس و قابل توزیع توسط سازوکار بین‌المللی کوواکس اعلام نشده است، اما همه تلاش وزارت بهداشت و مجموعه دولت این است که واکسن‌های تأیید شده وارد کشور شوند».

دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت خرید واکسن کرونا برای جمعیت کشور گفت: «اقدامات هماهنگ در وزارت بهداشت و با پشتیبانی کامل دولت، رییس‌جمهوری و معاون اول رییس‌جمهوری و با مشارکت فعال وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، سازمان برنامه‌و‌بودجه، سایر نهادهای ذی‌ربط و نیز وزارت راه برای انتقال واکسن کرونا در حال انجام است.»

وی افزود: البته هنوز واکسن‌های در دسترس و قابل توزیع توسط سازوکار بین‌المللی کوواکس اعلام نشده است. در عین حال سیاست‌های اولویت‌گذاری گروه‌های مختلف در معرض خطر، برای تزریق واکسن کرونا تنظیم و پس از نهایی شدن توسط وزیر بهداشت ابلاغ خواهد شد.لاری با بیان اینکه در حال حاضر چشم‌انداز روشن‌تری برای دسترسی به واکسن‌های کووید‌۱۹ ایجاد شده است، ادامه داد:

اما باید با پیگیری ویژه و استمرار حمایت دولت و نهادهای ذی‌ربط و صبر و دقت لازم به همه ابعاد موضوع، اقدامات به سرانجام برسد. باید توجه کرد که حتی بعد از دسترسی کافی به واکسن، تداوم اقدامات بهداشت عمومی ضروری است. هنوز واکسن‌های در دسترس و قابل توزیع توسط سازوکار بین‌المللی کوواکس اعلام نشده است، اما همه تلاش وزارت بهداشت و مجموعه دولت این است که واکسن‌های تأیید شده وارد کشور شوند 

ظلم به ملت ایران به واسطه تحریم‌ها

  و اما تحریم‌های ظالمانه! قطعا همه می دانیم تخریم دارو یکی از ظالمانه‌ترین تحریم‌هاست، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همک در این باره  گفته است : ظلمی که در این سال‌ها به واسطه انواع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ملت ایران رفته پس از واقعه کربلا بی‌سابقه است.

«سعید نمکی»  گفت: ما در سالی که گذشت ۴‌هزار و ۵۰۰‌تخت افتتاح کردیم  اما امسال بیش از ۱۰‌هزار تخت بیمارستانی و صدها خانه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی و مراکز آموزشی و رفاهی را افتتاح می‌کنیم که به‌عنوان سند افتخار در جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد که مدیران این مملکت با لطف خدا و کمک مردم و با دعای خیرشان با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا کردند و به سرانجام و به ساحل مراد هم رسیدند.

وی اظهار داشت: آنجا که می‌گوییم مرگ‌و‌میر کشور در حال افزایش است،  می‌گویند درست است اما وقتی روند نزولی دارد، می‌گویند ساختگی است و تحلیل‌های بی‌بی‌سی و برخی شبکه‌ها دوباره تشریح آمارهای کرونا را در دست دارد اما ما برای مرگ هر شهروند در هر کجای دنیا غصه می‌خوریم حتی برای کشورهایی که به بودن ما یک لحظه هم راضی نیستند ما به مرگ یک شهروند در هیچ کجای دنیا راضی نیستیم.

وزیر بهداشت گفت: وقتی دیدند که آمار فوتی کرونا در ایران به ۲۰۰‌نزدیک و کم شده دوباره شروع کردند که آمارهای ایران دو یا سه برابر آن چیزی است که می‌گویند.  نمکی گفت: ما جنگ اقتصادی و تحریم اقتصادی داریم اما یک جنگ سازمان یافته رسانه‌ای هم داریم و از همه بدتر افرادی در درون مرزها آتش بیار معرکه می‌شوند.وی افزود: آتش تهیه بعضی اباطیل از درون که باوری بر مملکت ندارند می‌شویم و این نوعی از زشت‌ترین شیوه‌های وطن‌فروشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha