پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 30565
سلامت نیوز :متخصص بیماری‌های كلیوی گفت: استفاده از قرص‌های ضدبارداری از جمله علل افزایش میزان عفونت‌های ادراری در زنان است.

به گزارش سلامت نیوز  دكتر فرخ لقا احمدی در حاشیه كنگره عفونت های ادراری در بیماران كلیوی در جمع خبرنگاران با بیان اینكه زنان بیشتر دچار عفونت مثانه می شوند، گفت: سوزش و تكرر ادرار، مشاهده ادرار خونی، درد در ناحیه شكم و غیره از جمله علائم عفونت مثانه است كه با ایجاد آنها باید اقدام به درمان صورت پذیرد.
وی تصریح كرد: با توجه به اینكه سیستم دفاعی بدن زنان در سن یائسگی كاهش می یابد، بنابراین احتمال ایجاد عفونت های ادراری در آنها بیشتر است، البته مصرف قرص های ضدبارداری نیز می تواند عامل افزایش عفونت های ادراری در زنان باشد
این متخصص بیماری های كلیوی یادآور شد: علاوه بر عفونت سیستم ادراری احتمال ابتلا زنان به عفونت كلیه نیز وجود دارد كه خطرناك تر از عفونت مثانه بوده و علائمی مانند سوزش ادرار، تب و همچنین درد پهلو را در پی دارد.
احمدی پیشگیری از عفونت های ادراری در افرادی كه به طور مكرر دچار این مشكلات می شود را مصرف آنتی بیوتیك به مدت شش ماه تا یك سال دانست و گفت: مصرف این دارو باید با حداقل دز صورت پذیرد.
وی مصرف مایعات، استفاده از تركیبات گیاهی (قره قاط كوهستانی) در بیمارانی كه بصورت مكرر دچار عفونت های ادراری می شوند را از جمله مورادی خواند كه می تواند در این زمینه موثر باشد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: سیستم دفاعی بیماران پیوندی كه دچار عفونت های ادراری می شوند به دلیل مصرف داروهای خاص ضعیف شده و به همین دلیل است كه آنها مستعد ابتلا به عفونت های ادراری می باشند.
احمدی تصریح كرد: بیماران پیوندی در مواجه با علائمی مانند گلو درد باید به پزشك مراجعه كنند تا در صورت عفونت های ادراری كه با ریسك بالایی مواجه است، پیشگیری شود.
وی در پایان خاطرنشان كرد: ابتلا به عفونت های ادراری در بیشتر مواقع بعنوان یك بیمار معمولی تلقی می شود، ولی در افراد پیوندی با خطرات بسیاری همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha