پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 306320

تنها بزرگ‌ترها نیستند که از ماساژ بدن لذت می‌برند و آرام می‌گیرند، ماساژ دادن کودک، عملکرد سیستم بدنی و سلامت کلی بدن او را تقویت و آرامش اش را تضمین می‌کند.

گام به گام با ماساژسر و صورت و شکم کودک

سلامت نیوز: تنها بزرگ‌ترها نیستند که از ماساژ بدن لذت می‌برند و آرام می‌گیرند، ماساژ دادن کودک، عملکرد سیستم بدنی و سلامت کلی بدن او را تقویت و آرامش اش را تضمین می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،ماساژ کودک باعث رفع مشکلات معده‌ نوزاد، تقویت ماهیچه‌ها، خواب راحت، برقراری ارتباط بهتر با کودک، بهبود خلق و خوی نوزاد، تسکین دردهای ناشی از دندان درآوردن و... می‌شود. با توجه به جثه و ظرافت اندام‌های نوزاد و نداشتن محدودیت‌های پزشکی، می‌توانید از حدود ماه سوم پس از تولد، روزانه در ساعت مشخصی بین  15تا 30 دقیقه آن را انجام دهید.در این مطلب روش ماساژ در بخش‌های مختلف بدن نوزاد را معرفی می‌کنیم.   

ماساژ ناحیه شکم

دست خود را عمودی بر بدن کودک قرار دهید و از زیر قفسه سینه به سمت پایین بکشید. این فرایند را با جابه‌جا کردن دست‌ها تکرار کنید.  دور ناف هم با کمک انگشتان و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. سپس ران و پاهای کودک را در دست نگه دارید و به‌آرامی پاها را به سمت شکم جمع کنید.

ناحیه‌ کفل نوزاد را چند بار به سمت راست بچرخانید تا به دفع گاز معده کمک‌ کند. دست‌تان را به ‌صورت افقی روی شکم نوزاد بگذارید و از سمتی به سمت دیگر به‌آرامی ماساژ دهید. 

 ماساژ سر و صورت

سر کودک را با دو دست بگیرید و پوست سر را مثل شامپو زدن با نوک انگشتان ماساژ بدهید. با انگشتان دو دست تصویر قلبی را روی صورت از پیشانی تا چانه از دو طرف بکشید و ماساژ دهید.

از لمس ناحیه نرم جمجمه بپرهیزید. با انگشت شست و اشاره، گوش کودک را ماساژ بدهید. انگشتان شست خود را بین ابروها قرار دهید و به ‌آرامی بکشید. با همان انگشتان شست، بی‌هیچ فشاری پشت پلک‌های بسته را نوازش کنید. از قسمت پایین بینی به سمت گونه‌ها صورت را هم ماساژ دهید. با نوک انگشتان خود در قسمت فک کودک دایره‌هایی بکشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha