پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 306323

میوه سرشار از ویتامین است که برای رشد کودک ما ضروری است. بهترین میوه‌‌ای که در چند هفته ابتدایی آغاز تغذیه تکمیلی می‌توان به برنامه غذایی اضافه کرد، آب‌میوه رقیق است که به‌تدریج به غلظت آن افزوده می‌شود.

از چند ماهگی به کودک میوه بدهیم؟

سلامت نیوز:میوه سرشار از ویتامین است که برای رشد کودک ما ضروری  است. بهترین میوه‌‌ای که در چند هفته ابتدایی آغاز تغذیه تکمیلی می‌توان  به برنامه غذایی اضافه کرد، آب‌میوه رقیق است که به‌تدریج به غلظت آن افزوده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،کودکان هم باید روزانه دو  تا پنج واحد میوه دریافت کنند.خوشبختانه چون اغلب میوه‌ها خوش رنگ و خوشمره هستند و طعم شیرین دارند، اغلب کودکان به خوردن آن ها علاقه دارند. بنابراین به راحتی می‌توان میوه ها را وارد برنامه غذایی کودک کرد .اما نکته این جاست که مصرف این گروه غذایی در میان کودکان باید با رعایت اصولی همراه باشد تا برای کودکانی که سیستم گوارش حساسی دارند، مشکلی ایجاد نکند.درباره سبزی‌ها هم بهتر است تغذیه با آب هویجی که با آب سیب مخلوط شده آغاز شود.

به‌تدریج و با بزرگ شدن کودک می‌توان میوه‌ها را به‌صورت پوره و بعد تکه‌های کوچک را   وارد برنامه غذایی کودک کرد. آخرین میوه‌ای که در این روند باید به برنامه غذایی او اضافه  شود، مرکبات است، زیرا مرکبات ممکن است حساسیت‌زا باشد. تنها انتخاب موجود در میان مرکبات آب لیمو شیرین است که میزان حساسیت‌زایی آن از دیگر انواع مرکبات کمتر است. 

پوره سیب

باید پیش از این که به میوه دادن به کودک فکر کنید، گوارش او را مد نظر داشته باشید. باید ببینید چه میوه هایی آسان تر در دستگاه گوارش کودک هضم می شود. می توانید سیب را به شکل پوره درآورید و به او بدهید. 

پوره موز

موز نیز حاوی مقدار زیادی آهن و مواد معدنی است و برای رشد طبیعی عضلات و نیز عملکرد مناسب قلب کودک مفید است. 

میوه هایی که نباید به نوزاد بدهید

همه میوه ها برای نوزاد خوب نیستند. برخی از میوه هایی که باید ابتدا از دادن آن ها به نوزاد پرهیز کنید عبارت اند از:توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت. چون این میوه ها بسیار اسیدی هستند و کودک ممکن است دچار التهاب پوستی در اثر پوشک (the diaper rashes) شود که دردناک است.

همچنین از اضافه کردن  میوه هایی که میزان بقایای سموم در آن ها زیاد است در برنامه غذایی کودک  پرهیز کنید.انواع ارگانیک میوه ها برای کودکان مناسب تر است و آن ها را کمتر در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار می دهد. 

چگونه به نوزاد میوه بدهیم؟

باید نوع میوه ای  را که به کودک می دهید مرتب عوض کنید، چون کودک ممکن است دوست نداشته باشد همیشه یک طعم را بچشد. می توانید دو تا سه روز از یک نوع میوه به او بدهید، سپس یک میوه دیگر جایگزین آن کنید. به یاد داشته باشید (یا یادداشت کنید) که کودک تان کدام میوه ها را آسان تر هضم می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha