COVID-19 یک عفونت با علایم مختلف است اما تخمین زده می‌شود که 40٪ از افراد آلوده هیچ گاه علائمی نشان ندهند.

افراد مبتلا به COVID-19 باید از ورزش سنگین پرهیز کنند

سلامت نیوز: COVID-19 یک عفونت با علایم مختلف است اما تخمین زده می‌شود که 40٪ از افراد آلوده هیچ گاه علائمی نشان ندهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، این باعث می‌شود که بخش بزرگی از افراد مبتلا به COVID-19 که احساس خوبی برای ادامه زندگی دارند مجبور به قرنطینه شوند. تعجب آور است که این افراد طی ایام قرنطینه نباید تمرینات ورزشی سنگین داشته باشند.

یعنی متخصصان توصیه کرده اند که بیماران COVID-19 با وجود داشتن علایم و یا بدون علایم حداقل برای یک هفته پس از آزمایش مثبت نباید تمرینات ورزشی را انجام دهند.

COVID برای هر فرد یک چیز کاملاً متفاوت است. اما به طور کلی پزشکان توصیه می‌کنند به میزان قابل توجهی فعالیت‌های ورزشی را به حداقل برسانند.

افرادی که آزمایش COVID-19 مثبت دارند اما بدون علامت هستند، ممکن است کمی قدرت فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند. از این گذشته در صورت عدم آزمایش و عدم آگاهی از مبتلا بودن ممکن است به فعالیت‌های منظم ورزشی خود ادامه دهند.

اما برای هر کسی که احساس بیماری می‌کند – به خصوص افرادی که علائمی مانند تب، بدن درد و تورم غدد لنفاوی را تجربه می‌کنند – پرهیز از ورزش ایمن‌ترین گزینه تا بهبودی کامل است.

تنها در صورتی که بیمار احساس رضایت می‌کند، پیاده روی سبک در خارج از خانه خوب است به شرطی که فاصله لازم را از افراد دیگر داشته باشد تا از مبتلا شدن آنها جلوگیری کند.

ورزش نرم تا متوسط ​​- حداکثر پیاده روی سریع – ممکن است برای افرادی که علائم خفیف تنفسی مانند سرفه دارند مفید باشد. اما هر چیزی شدیدتر از پیاده روی می‌تواند در واقع عفونت را حتی برای بیماران با علائم خفیف بدتر کند.

در حین عفونت COVID ، حتی اگر علائم خفیف باشد، باید از انجام ورزش شدید جلوگیری شود، زیرا ورزش با شدت بالاتر می‌تواند به طور موقت عملکرد ایمنی بدن را کاهش دهد، این به بیمار در مبارزه با ویروس کمکی نمی‌کند.

افراد بدون علامت معمولاً ۷-۱۰ روز پس از آزمایش مثبت می‌توانند به ورزش برگردند.

حتی اگر احساس بیماری نمی‌کنید، پس از یک هفته بی تحرکی نسبی، بازگشت تدریجی به ورزش عاقلانه است. توصیه می‌شود که از سطح پایین ورزش شروع شود و هر هفته ۱۰٪ آن را بالا ببرند.

افرادی که علائم COVID-19 را تجربه کرده اند باید حداقل یک هفته پس از بهبودی منتظر بمانند تا ورزش را از سر بگیرند و بهتراست با پزشک خود صحبت کنند.

البته مهم است که افراد مبتلا به این ویروس به خود زمان زیادی برای بهبودی بدهند.

برخی از افراد مبتلا به COVID-19 – از هر 5 بیمار بستری یک بیمار – به میوکاردیت مبتلا می‌شوند، التهاب عضله قلب که می‌تواند باعث آسیب مهلک شود. این التهاب می‌تواند پس از رفع علائم COVID-19 ادامه یابد.

بیشتر افراد مبتلا به میوکاردیت با انجام ورزش سبک علائمی مانند درد قفسه سینه، تپش قلب، سرگیجه یا تنگی نفس را تجربه می‌کنند. بنابراین اگر اولین پیاده روی قدرتی خود را شروع کردند و احساس کردند ممکن است مشکلی پیش آمده باشد، بازگشت خود را به ورزش متوقف کرده و در اسرع وقت از پزشک مشاوره بگیرند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha