دکتر عبدالعزیز فقهی، مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به کاهش شدید ذخایر خونی، گفت: ذخایر خونی بیمارستان‌ها خالی شده است و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم. با توجه به فصل سرما، اکنون همه بیمارستان‌ها با کمبود خون مواجه هستند و ذخایر خونی بیمارستان‌ها خالی شده است.

خوزستان به خون نیاز داد/ اتمام ذخایر خونی بیمارستان‌ها/ نیاز فوری به همه گروه‌ها

سلامت نیوز: دکتر عبدالعزیز فقهی، مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به کاهش شدید ذخایر خونی، گفت: ذخایر خونی بیمارستان‌ها خالی شده است و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم. با توجه به فصل سرما، اکنون همه بیمارستان‌ها با کمبود خون مواجه هستند و ذخایر خونی بیمارستان‌ها خالی شده است.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: وی افزود که با توجه به کاهش ذخایر خونی بیمارستان‌ها، به شدت نیازمند اهدای خون هستیم و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم.

فقهی با اشاره به نیاز فوری بیماران به دریافت خون تازه تصریح کرد: با توجه به زیاد بودن عمل‌های جراحی در خوزستان، مصرف خون در این استان نسبت به استان‌های دیگر بالاتر است. در خوزستان علاوه بر نیاز خون برای عمل‌های الکتیو و اورژانسی، بیماران تالاسمی نیز مقدار زیادی از خون مصرفی استان را به خود اختصاص داده‌اند. بیماران تالاسمی به خون تازه نیاز دارند و برای ادامه حیات این افراد، باید به طور مستمر خون مورد نیاز این بیماران تهیه شود.

مدیرکل انتقال خون خوزستان بیان کرد: از مردم می‌خواهیم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا ذخایر خونی بیمارستان‌ها تامین شود.

وی افزود: البته نیاز به خون در شهرستان‌های استان بیشتر از مرکز استان است که امیدواریم با عنایت مردم، کاهش ذخایر خونی را رفع کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha