دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع بالای مصرف مواد مخدر تریاک در بین کارگران از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای برای پیشگیری و درمان اعتیاد در بین این قشر خبر داد.

شیوع بالای مصرف تریاک بین کارگران/ افزایش ترانزیت مواد مخدر از مسیر دریایی

سلامت نیوز:دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع بالای مصرف مواد مخدر تریاک در بین کارگران از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای برای پیشگیری و درمان اعتیاد در بین این قشر خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر  درباره جمع‌آوری مراکز دی‌آی سی در مناطقی مانند شوش گفت: نظرات مخالف و موافق درخصوص جمع‌آوری این مراکز به صورت بینابینی است و کمیته درمان در این باره جلساتی را برگزار کرده است.


وی ادامه داد: قرار است در این خصوص در کمیته درمان تصمیم‌گیری شده و به یک تعادل در این خصوص برسند. با توجه به شرایط تقاضا و مصرف در خصوص این مراکز نیز در کمیته درمان تصمیم‌گیری می‌شود.


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: در سال ۹۶ حدود ۴ هزار و ۶۰۰ ظرفیت برای نگهداری معتادان داشتیم که در حال حاضر در تهران حدود ۱۶ هزار ظرفیت نگهداری ایجاد شده که در حال حاضر ۱۵ هزار معتاد متجاهر در این مراکز نگهداری می‌شوند.


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که آیا مسیر ترانزیت مواد مخدر تغییر کرده است یا خیر؟ تصریح کرد: این مسیر به طور کامل تغییر پیدا نکرده است. البته ما اقدامات بسیار خوبی در مرزهای زمینی برای جلوگیری از ورود موادمخدر داشته‌ایم. همچنین دستگاه‌های آشکارساز ایکس‌ری در این مرزها قرار داده شده است.


وی ادامه داد: مسیر ترانزیت از طریق دریا کمی افزایش داشته است در این خصوص نیز جلساتی با دستگاه‌های مربوطه برگزار و اقداماتی برای کاهش ترانزیت مواد مخدر از طریق دریایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.


مومنی همچنین درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش اعتیاد در میان کارگران گفت: در طرح یاریگران با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توافقاتی در خصوص پیشگیری از اعتیاد داریم. یکی از اولویت‌های ما طرح‌های پیشگیری از اعتیاد جامعه کارگری است.


وی ادامه داد: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در بخش کارگری زیاد است، از همین‌رو ما توافقاتی با وزارت رفاه و سازمان فنی و حرفه‌ای درخصوص پیشگیری داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که مصرف چه نوع ماده مخدری در میان کارگران شایع است، گفت: مصرف مواد مخدر سنتی از جمله تریاک در میان کارگران شایع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha