چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 308666

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی، درباره تعیین تکلیف وضعیت سفرهای نوروزی گفت: شنبه ۱۶ اسفند آخرین رنگ بندی شهرها را ارائه کرده و بر اساس آن تصمیم گیری انجام می‌دهیم تا مردم تکلیف خود را بدانند.

سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است

سلامت نیوز: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی، درباره تعیین تکلیف وضعیت سفرهای نوروزی گفت: شنبه ۱۶ اسفند آخرین رنگ بندی شهرها را ارائه کرده و بر اساس آن تصمیم گیری انجام می‌دهیم تا مردم تکلیف خود را بدانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا رییسی در حاشیه نشست کشوری اجرایی سازی کمیته صیانت از جمعیت که در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، درباره سفرهای نوروزی، گفت: وضعیت و روند اپیدمیولوژیک بیماری بویژه ویروس انگلیسی کاملا غافلگیر کننده است؛ یعنی  پیش‌بینی یک ماه تا ۲۰ روز آینده اصلا کار راحتی نیست و حجم بالای بیماری که به یکباره در خوزستان با آن مواجه شدیم غافلگیر کننده بود.

وی تاکید کرد: البته روند کشور با استان خوزستان متفاوت است و روند بهتری داریم. دو روز گذشته در حالی آمار مرگ و میر مجددا سه رقمی شد که نصف استان‌های کشور مرگ و میر صفر و یک داشتند. از سوی دیگر بیش از ۳۰ درصد از مرگ و میرها مربوط به استان خوزستان بود.

وی افزود: ما طرح محدودیت هوشمند داریم و بر اساس تغییر روند بیماری رنگ شهرها هم تغییر می‌کند و قطعا در شهرهای قرمز و نارنجی اجازه سفر نخواهیم داد. ولی در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها می‌توان سفر انجام داد.

رییسی گفت: الان در حال حاضر ۱۱ شهر قرمز داریم که همه در خوزستان است و حدود ۳۱ شهر نارنجی پراکنده در چند استان داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شنبه ۱۶ اسفند آخرین رنگ بندی را ارائه کرده و بر اساس آن تصمیم گیری انجام می‌دهیم تا مردم تکلیف خود را بدانند.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم مردم هم ۳ سال است که عید خوبی نداشتند و تحت فشار هستند؛ اما چون واکسیناسیون آغاز شده امیدواریم این آخرین عیدی باشد که این حجم محدودیت داریم. اگر جانب احتیاط را رعایت کنیم و سفر غیر ضروری نرویم، عزیزان خود را محافظت کرده و در کنارمان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: فکر نکنیم رفت و آمدها حتی در شهرهای مجاز مثل سالیان قبل است و حتما باید نکات را رعایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha