جمعه ۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 30911

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: تعداد بیماران مرگ مغزی در ایران زیاد است ولی اعضای حدود یك دوازدهم از این افراد به بیماران نیازمند پیوند زده می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: تعداد بیماران مرگ مغزی در ایران زیاد است ولی اعضای حدود یك دوازدهم از این افراد به بیماران نیازمند پیوند زده می‌شود.

دكتر محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار كرد: بر اساس آماری كه در یك سال گذشته درباره اهدای عضو از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی استخراج كرده‌ایم از 810 بیماری كه به كما رفتند، مرگ مغزی 600 نفر از آن‌ها اثبات شد كه تنها اعضای 62 بیمار اهدا شد.

وی تاكید كرد: با توجه به صدور مجوز از سوی مراجع عظام تقلید درباره استفاده از اعضای بیماران مرگ مغزی و آمار پایین اهدای عضو در ایران لازم است برای افزایش میزان اهدای عضو از این بیماران فرهنگ سازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به نحوه اعلام تمایل افراد برای اهدای اعضایشان در صورت ابتلا به مرگ مغزی گفت: آنان می‌توانند با ورود به سایت اهدای عضو و ثبت نام در آن، كارت اهدای عضو دریافت كنند تا اگر دچار مرگ مغزی شدند خانواده‌هایشان به راحتی بتوانند با اهدای اعضای آنان موافقت كنند.

رزاقی در پایان اظهار كرد: در برخی كشورها اعضای 50 درصد از بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند زده می‌شود. این كار باعث افزایش پیوند عضو از جسد و كاهش پیوند از زنده به ویژه در زمینه پیوند كلیه می‌شود علاوه بر آن برای پیوند قلب، قرنیه و كبد باید از اعضای بیماران مرگ مغزی استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha