شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 30965
سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: درآمد پزشکان نباید نامحدود باشد و باید با یک برنامه ریزی منسجم سقف آن را مشخص کرد.
دکتر سید حسن امامی رضوی ضمن بیان این مطلب گفت: اول این که باید تعیین کنیم سقف درآمد یک پزشک با یک تحصص مشخص به طور منطقی و طبیعی در شهری مثلا" مثل تهران چقدر باید باشد؟ و این سقف باید معلوم باشد. وی با تأکید بر این که ما نمی توانیم بگوییم پزشکان هر چقدر که توانستند و خواستند درآمد کسب کنند، گفت: در هیچ جای دنیا هم چنین نیست. نه تنها برای حرفه پزشکی، بلکه برای همه شغل ها چنین است. هر شغلی مالیاتی و سقف درآمدی دارد و با وجود نظام های کنترلی در هر کشوری، اجازه داده نمی شود افراد با هر مکانیزمی هر چقدر خواستند درآمد کسب کنند.
دکتر امامی رضوی افزود: درآمدها از سقف لازم که بالاتر رفت مالیات هم تصاعدی بالا رفته و تا حد 90 درصد می رسد و فرد وقتی می بیند با آن نحوه  کار چیزی عایدش نمی شود، خود را به یک حدی از درآمد تنظیم و قانع می کند. در این برنامه، هم حجم کار تاثیر دارد و هم میزان دریافتی.
معاون درمان تصریح کرد: ما الان عدم تناسب حجم کار را هم داریم. برخی متخصصان هستند که با یک روابط غیرحرفه ای و غیر اخلاقی بیماران را به طرف خودشان شیفت می دهند و یک عده پزشک که به همان اندازه حاذق هستند اما قائل به این روابط غیرحرفه ای نیستند، بیماران کمتری به آنها مراجعه می کنند.
وی افزود: مکانیزمی که در نظر گرفته شده این معضل را هم کنترل می کند.  پزشکان نمی توانند از 2 عصر تا 4 صبح روز بعد با یکسری تبلیغات غیرحرفه ای بیمار در مطب شان ویزیت کنند. این برنامه قطعی است و باید اجرا شود ولی به دلایل مختلف تاکنون عملیاتی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha