یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 310457

واکسن "اسوید ۱۹" تولید شده در یکی از شتابدهنده های حوزه زیست فناوری تا پایان فصل بهار وارد فاز کارآزمایی‌های بالینی خواهد شد.

آغاز فاز انسانی واکسن "اسوید ۱۹" تا پایان بهار

سلامت نیوز:واکسن "اسوید ۱۹" تولید شده در یکی از شتابدهنده های حوزه زیست فناوری تا پایان فصل بهار وارد فاز کارآزمایی‌های بالینی خواهد شد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هومن کاغذیان، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان و شتابدهنده های حوزه زیست فناوری در نشست خبری افتتاح خط ویال تزریقی واکسن کووید ۱۹ استقرار زیست بوم فناوری‌های زیستی را از اهداف این شتابدهنده دانست و گفت: شتابدهنده های حوزه زیست فناوری در دنیا موضوع جدیدی است و در ایران ۴ سال قبل اولین شتابدهنده این حوزه راه اندازی شد.


وی با اشاره به تلاش‌های این شرکت در دستیابی به دانش فنی تولید واکسن کووید ۱۹، خاطر نشان کرد: بر اساس کتاب‌های مرجع برای تولید واکسن به زمان ۸ تا ۱۲ساله نیاز است، ولی واکسن کرونا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید شده است.


کاغذیان با اشاره به تحقیقات این شرکت دانش بنیان برای تولید واکسن کووید 19 از سال گذشته، ادامه داد: در مطالعات انجام شده توانستیم بر اساس پلتفرم ویروس کشته شده واکسن کووید ۱۹ را با عنوان "اسوید۱۹" تولید کنیم.


مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه این واکسن در فاز نهایی حیوانی قرار دارد، اظهار کرد: در این فاز این واکسن بر روی میمون‌ها، موش و "رت" انجام شد که آزمایشات بر روی میمون در فاز نهایی قرار دارد.


به گفته وی، فاز کارآزمایی‌های بالینی این واکسن تا پایان بهار با مجوز سازمان غذا و دارو آغاز خواهد شد.


کاغذیان اضافه کرد: این واکسن در دو دوز "صفر_ ۲۱" (روز اول یک دوز و ۳ هفته بعد دوز دوم) تزریق می شود.
وی ادامه داد: این واکسن برای از سنین ۱۵ سال به بالا تزریق می شود، ولی مطالعه برای همه سنین در دستور کار قرار دارد.
کاغذیان با اشاره به راه اندازی خط ویال تزریقی واکسن کووید ۱۹ توضیح داد: شرکت‌های دانش بنیانی که مدعی ساخت واکسن کووید ۱۹ هستند، نیاز است تا به زیرساخت‌های تولیدی نیز دسترسی داشته باشند و ما بعد از کسب دانش فنی همکاری مشترکی را با شرکت داروسازی اسوه برای تولید انبوه این واکسن آغاز کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha