وزیر بهداشت و درمان گاه سخنانی می‌گوید و وعده‌هایی می‌دهد که نشدنی است، بیان این سخنان شایسته و در خور یک وزیر بهداشت آن هم در این شرایط بحرانی کنونی نیست.

وزیر بهداشت وعده‌هایی می‌دهد که نشدنی است

سلامت نیوز:وزیر بهداشت و درمان گاه سخنانی می‌گوید و وعده‌هایی می‌دهد که نشدنی است، بیان این سخنان شایسته و در خور یک وزیر بهداشت آن هم در این شرایط بحرانی کنونی نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سالم‌خبر، محمدرضا زاهدپور انارکی، فوق‌تخصص بیماری‌های ریه  در واکنش به سخنان اخیر وزیر بهداشت گفت: متاسفانه وزیر بهداشت اخیرا سخنانی را مطرح می‌کنند که مقبول هیچ کس نیست ضمن آنکه ایشان در برخی از موارد که رسیدگی به امورات ازعهدشان خارج است از قسم و خواهش نیز استفاده می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: گاهی وزیر بهداشت صحبت‌ها و وعده‌هایی را می‌دهد که نشدنی است ضمن اینکه لازم است در برخی امورات مربوط به بهداشت و سلامت وزرای دیگر هم همکاری‌ داشته باشند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه درباره برگزاری مراسمات مذهبی عنوان کرد: شرایط فعلی ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی و عدم جلوگیری از گسترش بیماری است؛ همچنین در برگزاری مراسم مذهبی پیش‌رو باید نکات بهداشتی رعایت شود ضمن اینکه نمی‌توانیم بگوییم که از پیک چهارم بیماری خارج شده‌ایم.

[quote-right] متاسفانه وزیر بهداشت اخیرا سخنانی را مطرح می‌کنند که مقبول هیچ کس نیست ضمن آنکه ایشان در برخی از موارد که رسیدگی به امورات از عهدشان خارج است از قسم و خواهش نیز استفاده می‌کنند[/quote-right]

زاهدپور انارکی همچنین افزود: امروزه شرایط به گونه‌ای است که مردم باید خود دلسوز خودشان باشند و باتوجه به همه مشکلاتی که دارند باید این بیماری را جدی و نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ این بیماری بسیار بسیار کشنده است به ویژه اینکه در حال حاضر جوانان و کودکان بسیاری را درگیر کرده است .

وی درباره واکسن کرونا تصریح کرد: واکسن‌های موجود( اسپوتنیک، سینوواک و سینوفارم ) واکسن‌های خوبی هستند ضمن اینکه مسئولین سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده‌اند که هر واکسنی در دسترس‌تان بود تزریق کنید اما واکسن‌هایی که از بازار آزاد تهیه می‌شوند قابل اعتماد نیستند و تهیه و تزریق واکسن باید از منابع رسمی کشور باشد.

[quote-left] امروزه شرایط به گونه‌ای است که مردم باید خود دلسوز خودشان باشند و باتوجه به همه مشکلاتی که دارند باید این بیماری را جدی و نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ این بیماری بسیار بسیار کشنده است به ویژه اینکه در حال حاضر جوانان و کودکان بسیاری را درگیر کرده است[/quote-left] 

 این فوق تخصص بیماری‌های ریه با بیان اینکه تعداد واکسن‌های وارداتی کرونا محدود است،اظهار کرد: حتی برخی بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با این بیماری هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

[quote-right] ما باید زودتر از اینها در نوبت دریافت واکسن از کووکس قرار می‌گرفتیم و واکسن زودتر به کشور وارد می‌شد؛ ضمن آنکه مشکل دیگر در تامین سروقت واکسن؛ وعده‌هایی است که برای واکسن‌های داخلی داده شد و بارها زمان وعده داده شده به عقب افتاده است[/quote-right]

وی در ادامه عنوان کرد: ما باید زودتر از اینها در نوبت دریافت واکسن از کووکس قرار می‌گرفتیم و واکسن زودتر به کشور وارد می‌شد؛ ضمن آنکه مشکل دیگر در تامین سروقت واکسن؛ وعده‌هایی است که برای واکسن‌های داخلی داده شد و بارها زمان وعده داده شده به عقب افتاده است. در این میان رفت‌وآمدها و مسافرت‌ها نیز مزید بر علت افزایش بیماری کووید-19 شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha