نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج یا کلم پیچ خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۶ درصد کاهش می‌دهد.

مصرف سبزیجات با برگ سبز خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز: نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج یا کلم پیچ خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۶ درصد کاهش می‌دهد.   


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف روزانه تنها یک فنجان سبزیجات خام مانند اسفناج و غیره سلامت قلب و عروق را تقویت می کند.  فقط یک فنجان در واقع همان چیزی است که محققان آن را  میزان «متوسط»  می نامند و حتی برای افرادی که سبزیجات دوست ندارند باید یک هدف قابل دستیابی باشد.


به گزارش روزنامه دیلی میل،محققان در مطالعه ای روی ۵۰ هزار نفر متوجه شدند، افرادی که بیشترین میزان سبزیجات غنی از نیترات را مصرف می کردند، از فشار خون پایین برخوردار بودند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها ۲۶ درصد کمتر بود.


نیترات های غذایی که در سبزیجات برگ سبز وجود دارد،  توسط باکتری های موجود در حفره دهان و معده به اکسید نیتریک تبدیل می شود. قبلا مشخص شده است که اکسید نیتریک، گازی است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و در خون حمل می شود، به انبساط رگ های خونی کمک می کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.


فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) مانند بیماری عروق کرونر و حملات قلبی است.  بیماری های قلبی عروقی دلیل اصلی مرگ و میر در سطح جهانی است و هر ساله حدود ۱۷.۹ میلیون نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری ها از دست می دهد.


دکتر «کاترین بوندونو» از دانشگاه «ادیث کوان» در غرب استرالیا و نویسنده این مطالعه گفت: نتایج مطالعه ما نشان داده است که با مصرف روزانه یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات خام (یا نصف فنجان سبزیجات پخته شده) می توان خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به طور قابل توجهی کاهش دهند.


وی افزود: جالب اینجاست که به نظر نمی رسد مصرف بیشتر از میزان متوسط سبزیجات (یک فنجان در روز) فواید سلامتی بیشتری داشته باشد.  مردم برای افزایش سطح نیترات خود نیازی به مصرف مکمل ندارند زیرا این مطالعه نشان می دهد که هر روز یک فنجان سبزیجات برگ دار برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کافی است.


مشروح این مطالعه در مجله  European Journal of Epidemiology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha