مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، شرایط اهدای خون در دوران کرونا را متفاوت دانست و گفت: نیاز به خون در مراکز درمانی، یک نیاز همیشگی است.

تفاوت شرایط اهدای خون در دوران کرونا/نیاز به خون همیشگی است

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، شرایط اهدای خون در دوران کرونا را متفاوت دانست و گفت: نیاز به خون در مراکز درمانی، یک نیاز همیشگی است.

به گزارش سلامت نیوز، پیمان عشقی، در گفتگو با مهر، خون را فاقد جایگزین در علم پزشکی دانست و گفت: تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی تنها با همدلی مردم و فعالیت شبانه روزی مراکز انتقال خون در این شرایط سخت و با رعایت تمام نکات بهداشتی امکان پذیر است.

وی افزود: استانداردهای انتقال خون را در بالاترین سطح نگه داشتیم و امروز نتایج درخشان ما در تأمین خون سالم و کافی نتیجه رعایت استانداردهای هم سطح با کشورهای پیشرفته در جهان است.

عشقی با عنوان این مطلب که شرایط اهدای خون در دوران کرونا با بحران‌هایی همچون سیل و زلزله متفاوت است، ادامه داد: ما موظف به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم و مجبوریم تعدادی از تخت ها را خالی نگه داریم تا فاصله رعایت شود و بهترین راه برای جلوگیری از تراکم جمعیت در مراکز اهدای خون، استفاده از سامانه اینترنتی نوبت دهی است.

وی افزود: امیدوارم مردم هم با استفاده از نوبت دهی اینترنتی از اتلاف وقت و تراکم جمعیت در مراکز انتقال خون پرهیز کنند تا بتوانیم در شرایط مطلوب، به یاری و نجات بیماران کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه در دهه اول ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این شور همراهی مردم در روزهای دیگر سال هم ادامه پیدا کند.

عشقی تاکید کرد: نیاز به خون در مراکز درمانی، همیشگی و روزانه است و اهداکنندگان خون باید به صورت مستمر نسبت به انجام این کار نجات بخش همت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha