در حالی ستاد مقابله با کرونای استان تهران از سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواسته تا اطلاعات گروه‌های سنی به ویژه افراد بالای ۶۵ سال را جهت واکسیناسیون در اختیار آنها قرار دهد که پاسخ سازمان هدفمندی به آن، منفی بوده است. اما جای سوال است چگونه لیستی که حدود هفت میلیون از جمعیت کشور در آن نیست، می‌تواند قابل استناد و تکمیل‌کننده اطلاعات باشد؟

مگر لیست ناقص یارانه‌بگیران می‌تواند مرجع واکسیناسیون باشد؟!

سلامت نیوز: در حالی ستاد مقابله با کرونای استان تهران از سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواسته تا اطلاعات گروه‌های سنی به ویژه افراد بالای ۶۵ سال را جهت واکسیناسیون در اختیار آنها قرار دهد که پاسخ سازمان هدفمندی به آن، منفی بوده است. اما جای سوال است چگونه لیستی که حدود هفت میلیون از جمعیت کشور در آن نیست، می‌تواند قابل استناد و تکمیل‌کننده اطلاعات باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اخیرا زالی - رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران - اعلام کرده که «طی نامه‌ای به سازمان هدفمندی یارانه‌ها از آن خواسته‌اند تا اطلاعات تمام گروه‌های سنی به ویژه افراد بالای ۶۵ سال را در اختیارشان قرار دهند تا طبق آن لیست تمام افراد براساس گروه سنی و کد ملی مرتب سازی شوند تا دیگر حتی اگر نام کسی در سامانه «سیب» ثبت نشده باشد اطلاعات از این طریق به طور کامل در دسترس قرار بگیرد تا بتوانند واکسیناسیون را انجام دهند».

سازمان هدفمندی: ما هیچ مسئولیتی در این رابطه نداریم

اما این درخواست با واکنش سازمان هدفمندی یارانه‌ها همراه شده و این سازمان اعلام کرده که «اطلاعات گروه‌های سنی مختلف که در نامه رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران ذکر شده صرفا مربوط به افراد سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه نقدی بوده و اگر قرار است جامعه هدف از گروه سنی بالای ۶۵ سال شناسایی و مورد واکسیناسیون قرار گیرد، از مرجع رسمی یعنی اداره کل ثبت احوال استان باید پیگیری شود».

سازمان هدفمندی یارانه‌ها همچنین تاکید کرده که «مرجع رسمی اطلاعات درخواستی ستاد کرونا سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیست و هیچ گونه مسئولیتی در قبال این ادعا ندارد».

تکلیف کسانی که یارانه نمی‌گیرند، چیست؟

در کنار آنچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آن اشاره داشته موارد دیگری نیز در رابطه با درخواست ستاد کرونای استان تهران قابل تامل است.

این در حالی است که گرچه در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها حدود ۷۸ میلیون ایرانی قرار دارند، اما مجموع جمعیت ایران به بیش از ۸۵ میلیون نفر می رسد؛ بنابراین این اختلاف حداقل هفت میلیون نفری که در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار ندارد را چطور ستاد مقابله با کرونا می‌خواهد از لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی کند؟

مگر همه افراد بالای ۶۵ ساله‌ در لیست ۷۸ میلیونی یارانه‌بگیر هستند؟

از سوی دیگر در حال حاضر در مورد افراد بالای ۶۵ سال چه تضمینی وجود دارد که تمامی این افراد در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بین همین ۷۸ میلیون یارانه‌بگیر قرار داشته باشند که از این طریق شناسایی شوند و مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

بنابراین با توجه به اینکه بارها درخواست‌هایی برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی وجود داشته، نشان‌دهنده ناقص بودن لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها و عدم پوشش کامل جمعیتی و گروه‌های سنی است و نمی‌تواند برای واکسیناسیون لیستی قابل استناد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha