سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 311557

سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته با توسعه دامنه مجوزهای اضطراری واکسن کووید ۱۹، تزریق واکسن فایزر به گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال را تایید کرد.

تایید واکسن فایزر برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال

سلامت نیوز: سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته با توسعه دامنه مجوزهای اضطراری واکسن کووید ۱۹، تزریق واکسن فایزر به گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال را تایید کرد.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از ساینس، پیش از این تزریق واکسن فایزر تنها برای افراد بالای ۱۶ سال مجاز بود.
 
شرکت فایزر پس از اخذ مجوز آزمایش بالینی این واکسن روی داوطلبان ۱۲ تا ۱۵ ساله در ماه اکتبر، اطلاعات به دست آمده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و در ماه مارس مشخص شد این واکسن در گروه سنی مذکور ۱۰۰ کارآیی دارد و در واکنش پادتن بسیار قوی ایجاد می‌کند. به همین علت درخواست توسعه دامنه مجوز تزریق اضطراری این واکسن به گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال توسط شرکت فایزر ارائه شد.
 
اکنون تمام تولیدکنندگان آمریکایی واکسن کووید ۱۹، در حال مطالعه و بررسی ایمنی و کارآیی واکسن‌های خود در کودکان تا ۶ سال هستند.
 
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
 
بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۵۵ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۲۴۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
 
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
 
جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
 
از ابتدای شیوع کرونا در ایران (اسفند ۹۸) تا کنون بیش از ۷۵ هزار نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha