سلامت نیوز : مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینا گفت: درصد زیادی از پذیرش اورژانس ها، بیماران ارجاعی از سایر بیمارستان ها هستند.

دكتر گنجعلی خان مسئول حاكمیت بالینی و مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینا در رابطه با تمهیدات اورژانس بیمارستان جهت افزایش پذیرش بیماران ارجاعی از سایر بیمارستان ها گفت:‌ در دپارتمان طب اورژانس بیمارستان سینا، شرایطی ایجاد شده تا علی رغم وجود محدودیت های بیمارستان، كلیه بیماران مراجعه كننده پذیرش شوند.
وی با بیان آن كه حتی بیمارانی كه تخصص لازم برای درمان بیماری آنها در این بیمارستان وجود ندارد، به طور موقت در اورژانس پذیرش می شوند گفت: طی نامه ای از ستاد هدایت دانشگاه درخواست كرده ایم تا بیمارانی كه تخصص مورد نیاز برای درمان آنها در بیمارستان سینا وجود ندارد، پس از انجام اقدامات اولیه در اورژانس بیمارستان، امكان اخذ پذیرش سریع آنها در بیمارستان تخصصی مورد نظر فراهم شود. به عنوان مثال چند شب قبل، مادر بارداری با Vaginal Bleeding در این بیمارستان بستری شد و پس از انجام اقدامات اولیه، برای پذیرش وی در بیمارستان امام خمینی (ره) هماهنگی لازم انجام شد.
مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینا افزود:‌ با توجه به توسعه امكانات اورژانس بیمارستان و حضور یك نفر استادیار مقیم و همچنین چهار رزیدنت طب اورژانس، مكاتباتی با اورژانس تهران به انجام رسیده كه طبق آن اورژانس بیمارستان سینا جهت پذیرش نامحدود بیماران اعلام آمادگی كرده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان مسئولیت های مدیر درمانگاه اورژانس گفت: در راستای خدمت رسانی بهتر در اورژانس بیمارستان، از همكاران پزشك عمومی و دارای سابقه كارهای اجرایی خواسته شده تا به عنوان مدیر درمانگاه اورژانس، این درمانگاه را پوشش دهند.
مسئول حاكمیت بالینی بیمارستان با اشاره به كاهش میزان ترخیص بیماران بر اساس رضایت شخصی گفت: طبق بررسی های انجام گرفته توسط مدیران اورژانس، میزان ترخیص بیماران بر اساس رضایت شخصی از اول مرداد ماه امسال به نصف كاهش یافته است.
دكتر گنجعلی خان با بیان آن كه همه بیماران مراجعه كننده به اورژانس بیمارستان سینا علی رغم وجود مشكلات مالی بستری می شوند گفت: جهت پذیرش بیماران در اورژانس بیمارستان سینا هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی افرادی كه مشكلات مالی دارند بدون توجه به وضعیت مالی شان پذیرش شده و در هنگام ترخیص با همكاری مددكاری بیمارستان، نسبت به تصفیه حساب خود می توانند اقدام كنند.
وی بستری كردن بیماران در بخش های غیرمرتبط را اقدامی موثر جهت افزایش ظرفیت تخت های اورژانس دانست و گفت: در این رابطه، با تعیین پزشكی به عنوان Bed Manager، زمینه ای فراهم شده تا بیماران بستری در اورژانس در صورت تكمیل بودن ظرفیت در بخش مرتبط، به بخش های نامرتبط منتقل شوند تا بدین طریق با خالی شدن تخت های اورژانس، بیماران جدید در آن پذیرش شوند.
دكتر گنجعلی خان تعیین سرویس غالب را از دیگر تمهیدات بیمارستان برای افزایش ظرفیت اورژانس عنوان كرد و گفت:‌ طبق دستور رییس بیمارستان، بیماران بستری در اورژانس كه تحت نظر چند سرویس درمانی می باشند، پس از تعیین سرویس غالب توسط استاد طب اورژانس به بخش مورد نظر منتقل می شوند.
وی تهیه كلیه داروها و لوازم مصرفی بیماران را اقدامی مهم از سوی بیمارستان دانست و گفت: این اقدام كه از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده منجر به تامین كلیه داروها و لوازم مورد نیاز بیماران از قبیل سوند فولی، گچ و وسایل جراحی با قیمت واقعی آنها شده است و بیمار تنها فرانشیز این اقلام را پرداخت می كند. در حالی كه پیش از این، بسیاری از بیماران به دلیل عدم توانایی در تامین این اقلام، در اورژانس بیمارستان بلاتكلیف بودند.
مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینا در پایان گفت: بیمارستان سینا با دارا بودن تخصص در زمینه های مختلف داخلی، جراحی،‌ جراحی عروق، نورولوژی، ارتوپدی، اورولوژی، رادیولوژی، پاتولوژی، بیهوشی، طب اورژانس و سایر زمینه ها آماده خدمت رسانی و پذیرای كلیه بیماران مراجعه كننده به این بیمارستان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha