سلامت نیوز : مدیركل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: پشتیبانی از تولیدات رسانه های دیجیتال سلامت ضروری است.

 دکتر فاطمه رخشانی مدیركل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، از حمایت این وزارتخانه از تولید آثار الكترونیك در حوزه سلامت خبر داد و گفت: توسعه فناوری های نوین آموزشی در كشور و توجه نسل جدید به سیستمهای نوین ارتباطی، ما را ملزم به سرمایه گذاری بیشتر بر روی رسانه های جدید کرده است و در این میان چاره ای جز توسعه این رسانه ها و بویژه رسانه های دیجیتال سلامت نداریم.

وی با اشاره به هدف وزارت بهداشت در ارتقای سلامت جامعه گفت: گسترش نفوذ اینترنت در كشور، افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، توجه خانواده ها به استفاده از خدمات الكترونیك و فرهنگ سازی خدمات الكترونیك ابزارهایی بسیار مفید و قابل استفاده برای ارتقای سلامت جامعه است بنابر این در برنامه های سال جاری توجه ویژه ای به تولید رسانه های مبتنی بر تلفن همراه، تولید بازی های رایانه ای سلامت، توسعه وب سایت های سلامت و ایجاد شبكه اجتماعی سلامت شده است.

وی در ادامه افزود: یكی از رسانه های تاثیرگذار و مورد استقبال كودكان و نوجوانان بازی های رایانه ای است  هر چند نشستن افراد در پشت رایانه و بازی به مدت طولانی دارای مضراتی است و به سلامت افراد صدمه میزند، اما با برنامه ریزی و ساخت بازی های سلامت محور می توان نسبت به ارتقای سلامت جامعه كمك کرد. بازی هایی كه با ترویج مبانی سلامت و ایجاد فعالیت بدنی برای نوجوانان، اصول سلامت را نیز حفظ نماید.

دكتر رخشانی گفت:  خط مشی وزارت بهداشت حمایت از تولید آثار سلامت است بنابر این افراد، شركت ها و موسسات دارای ایده و طرح عملیاتی می توانند با ارائه ایده و طرح خود از حمایت های این وزارتخانه برخوردار شوند البته این حمایت ها همیشه مالی نیست و بازه ای از در اختیار گذاردن كارشناس سلامت، معرفی منابع، كمك در تبلیغات سراسری محصول، تضمین خرید تولیدات و یا قرارداد تولید را شامل می شود.
گفتنی است علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت iec.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت نام و ارائه ایده خود در زمینه رسانه های دیجیتال سلامت اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha