سلامت نیوز : مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ابتدای سال آینده مجهز‌ترین مركز كنترل آلودگی كشور در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد و راه‌اندازی این مركز، اصفهان را در میان استان‌های دیگر نمونه می‌كند.

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات صورت به منظور كاهش آلودگی‌های موجود در اصفهان اظهار داشت: تمام صنایع بزرگ استان باید به سیستم‌های سنجش آلودگی هوا و فاضلاب مجهز شوند و این موضوع از راهكار‌های ویژه به منظور كاهش آلودگی‌های موجود در استان محسوب می‌شود.
وی به اجرای این طرح در اصفهان اشاره كرد و افزود: در حال حاضر اجرای این طرح در استان آغاز شده و برخی از صنایع و كارخانه‌های استان به دستگاه‌های سنجش آلودگی مجهز شده‌اند.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به احداث مركز پایش در اصفهان تصریح كرد: در حال حاضر مركز سنجش و پایش آلودگی در اصفهان احداث می‌شود و تا‌كنون این مركز 60 درصد رشد فیزیكی داشته است.
وی به بهره‌برداری این در ابتدای سال آتی اشاره كرد و بیان داشت: مركز پایش آلودگی در اصفهان در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این مركز مجهز‌ترین مركز كنترل آلودگی كشور محسوب می‌شود.
لاهیجان‌زاده با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این مركز به منظور كنترل آلودگی‌ها تاكید كرد: تا‌كنون هیچ استانی چنین مركزی را احداث نكرده و راه‌اندازی مركز فوق را به عنوان یكی از استان‌های نمونه در سطح كشور نشان می‌دهد.
وی به اعتبارات هزینه شده برای ساخت این مركز اشاره كرد و ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تا‌كنون 350 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای ساخت این مركز هزینه شده است.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به كمك‌های ستاد بحران استانداری در این زمینه گفت: ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در سال گذشته برای ساخت این مركز 100 میلیون تومان كمك كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha