سلامت نیوز: مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: یك برنامه كامل ترك اعتیاد 5 سال طول می‌كشد و تا فردی دوره 5 ساله ترك اعتیاد را كامل نكند نمی‌تواند گفت اعتیادش از بین رفته است.

فربد فدایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ترك‌ اعتیاد فوری و تضمینی اعتیاد جنبه علمی و پزشكی ندارد و برای فریب مردم است كه این تبلیغات البته ممنوع است ولی به طور غیرقانونی انجام می‌شود.

وی افزود:‌ افرادی كه این تبلیغات را انجام می‌دهند از راه‌های مختلفی از جمله كانال‌های ماهواره‌ای استفاده می‌كنند و متاسفانه ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها فسادها و بیماری‌ها هستند كه تحت عنوان مشاوره‌های پزشكی و روانشناسی به بدآموزی‌های آموزشی می‌پردازند كه برخی از آنها غیر قابل جبران است.

فدایی یادآور شد: به طور كلی مصرف این شربت‌‌های تبلیغی ترك اعتیاد هم غیرقانونی هستند و هم هدفی جز بدآموزی ندارند كه از جمله آن‌ها تبلیغاتی است وسوسه‌انگیز كه در مورد ترك اعتیاد به صورت زیرنویس و مستقیم در كانال‌های ماهواره‌ای وجود دارد و تبلیغ می‌شود كه اعتیاد را بدون ناراحتی و به طور فوری ترك می‌دهیم كه البته این موضوع غلط است.

وی با بیان اینكه هیچ راه فوری برای ترك اعتیاد وجود ندارد، گفت: البته سم‌زدایی برای اعتیاد می‌تواند به سرعت انجام شود اما برای ترك اعتیاد راه فوری نیست. چرا كه بعد از سم‌زدایی باید درمان‌‌های تكمیلی صورت بگیرد.

مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم بهزیستی ادامه داد: یك برنامه كامل ترك اعتیاد 5 سال طول می‌كشد و تا فردی 5 سال ترك اعتیاد نكرده باشد نمی‌تواند گفت كه اعتیادش از بین رفته است.

وی یادآور شد: خطر این تبلیغات این است كه افراد می‌گویند ترك اعتیاد كاری ندارد و می‌توانیم هر وقت خواستیم معتاد شویم و هر وقت خواستیم ترك كنیم در حالی كه ترك اعتیاد بسیار مشكل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha