مدیر امور پژوهشی مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: میانگین سنی ابتلا به سرطان سینه در كشور 10 سال پایین‌تر آمده است و به 40 سال رسیده است كه این مسئله بار روانی، اجتماعی و اقتصادی زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌كند.

سلامت نیوز:  مدیر امور پژوهشی مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: میانگین سنی ابتلا به سرطان سینه در كشور 10 سال پایین‌تر آمده است و به 40 سال رسیده است كه این مسئله بار روانی، اجتماعی و اقتصادی زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌كند.

مریم خیام زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: میانگین سنی ابتلا به سرطان سینه در كشور 10 سال پایین‌تر آمده است و به 40 سال رسیده است كه این مسئله بار روانی، اجتماعی و اقتصادی زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌كند زیرا این میانگین در كشورهای اروپایی 45 سال است و سالیانه هشت هزار مورد جدید نیز ابتلا به سرطان پستان در كشور تشخیص داده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه اقدامات مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به منظور كاهش بار صدمات و راه‌های پیشگیری و درمان سرطان پستان به چه صورت بوده است، گفت: در حال حاضر تحقیقات بسیاری برروی اپیدمیولوژی و شناسایی ریزفاكتورهای این سرطان در این مركز در حال انجام است و امیدوار هستیم بتوانیم اطلاعات جامعی را تا پایان امسال در این زمینه ارائه كنیم.

* بقای سرطان‌ در استان‌های شمال غربی كشور كمتر است

مدیر امور پژوهشی مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بیان كرد: بقای سرطان‌ها در استان‌های شمال غربی كشور به ویژه در آذربایجان شرقی و غربی كمتر از استان‌های جنوبی مانند خوزستان است و سرطان معده نیز شایع‌ترین سرطان در میان مردان است كه بقای آن در ایران به نسبت كشورهای مجاور پایین‌تر است.

خیام زاده به نظام ثبت سرطان در كشور نیز اشاره كرد و افزود: تاكنون اطلاعات مربوط به هفت هزار بیمار از سراسر كشور در این سامانه به ثبت رسیده است كه سرطان سینه نیز شایع‌ترین سرطان در زنان است كه در این راستا آموزش‌های گسترده‌ای توسط رسانه‌های گروهی و سایر مراجع ذیربط به منظور تشخیص و غربالگری سرطان سینه به زنان ارائه باید شود زیرا زنان باید به طور مرتب معایناتی را بر روی خود انجام و به محض مشاهده توده مشكوك به پزشك مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha