در بحبوحه کرونا و خبرهای مربوط به انواع جدید این ویروس، کشور ما همچنان درگیر ماجراهای مربوط به واکسیناسیون است. مشاهدات عینی نشان می‌دهد که بسیاری از مراکز در روزهای اخیر واکسن چینی سینوفارم برای تزریق به افرادی که نوبت دوز دوم آن‌ها رسیده بود، نداشتند و از همین‌رو این افراد همچنان باید منتظر توزیع واکسن‌های وارداتی جدید در مراکز واکسیناسیون باشند.

مشکلات کندی واکسیناسیون و کاهش اندک آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا

سلامت نیوز:در بحبوحه کرونا و خبرهای مربوط به انواع جدید این ویروس، کشور ما همچنان درگیر ماجراهای مربوط به واکسیناسیون است. مشاهدات عینی نشان می‌دهد که بسیاری از مراکز در روزهای اخیر واکسن چینی سینوفارم برای تزریق به افرادی که نوبت دوز دوم آن‌ها رسیده بود، نداشتند و از همین‌رو این افراد همچنان باید منتظر توزیع واکسن‌های وارداتی جدید در مراکز واکسیناسیون باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،همچنین برخی ناهماهنگی‌ها موجب شده تا افرادی که در دوز اول ازسوی یک دانشگاه پزشکی واکسن دریافت کرده‌اند حالا در زمان دوز دوم حتما به مراکزی مراجعه کنند که زیر نظر همان دانشگاه خاص هستند و مراکز دیگر واکسیناسیون دوز دوم آن‌ها را انجام نمی‌دهند؛ البته مسوولان وزارت بهداشت قول داده‌اند در روزهای جاری این مشکلات برطرف شده و واکسیناسیون یکبار دیگر سرعت بگیرد.

دیروز تعداد واکسن تزریق‌شده در کشور کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشت. براساس آمار ارائه‌شده ازسوی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق‌شده در کشور به ۲۸میلیون و ۸۴۳هزار و ۶۴دوز رسید؛ به‌عبارت‌دیگر تا ظهر دیروز ۱۹میلیون و ۳۴۰هزار و ۳۸۵نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹میلیون و ۵۰۲هزار و ۶۷۹نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

همچنین از ظهر روز جمعه تا ظهر دیروز، شنبه، 13شهریورماه ۱۳۸هزار و ۱۷۱دوز واکسن کرونا تزریق شده است که نشان‌دهنده روند کاهشی واکسیناسیون در کشور است؛ البته محموله بزرگ پنج‌میلیون دوزی واکسن نیز روز جمعه وارد کشور شد که انتظار می‌رود با توزیع آن در یکی، دو روز اخیر از امروز وضعیت واکسیناسیون بهبود یابد.اما وزارت بهداشت و درمان روز گذشته آمار جان‌باختگان و مبتلایان جدید ویروس کرونا را هم ارائه کرد که کاهش اندکی در این مقادیر را نشان می‌دهد. بر این اساس در فاصله ظهر روز جمعه تا ظهر روز شنبه 13شهریورماه، 515هموطن جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان کرونایی کشور به ۱۱۰هزار و ۶۴نفر برسد.

همچنین در مدت‌زمان یادشده نیز ۲۰هزار و ۴۰۴بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد سه‌هزار و ۴۷۹نفر از آن‌ها بستری شدند؛ البته همین مقدار نیز در مقایسه با روزهای گذشته از کاهش تقریبی آمار خبر می‌دهد. همچنین وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده است که در شرایط فعلی هفت‌هزار و ۷۴۴نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 

شیب ملایم کاهش کرونا در پایتخت

 استاندار تهران روز گذشته از اتخاذ تمهیدات لازم برای تزریق روزانه ۲۰۰هزار دوز واکسن در استان تهران خبر داد. انوشیروان محسنی‌بندپی درباره وضعیت شیوع کرونا در پایتخت نیز گفت: مراجعان سرپایی، میزان بستری‌ها و فوتی‌ها نسبت‌به هفته گذشته با شیب ملایم کاهش پیدا کرده است. وی افزود: با توجه به اقدامات و راهنمایی سامانه۶۰۷۰ و میزان تزریق واکسن در استان تهران شرایط قدری بهتر شده است.

تا دیروز در استان تهران پنج‌میلیون و ۳۰هزار دوز واکسن تزریق‌شده که سه‌میلیون و ۴۳۰هزار دوز اول و یک‌میلیون و ۶۰۰هزار نفر نیز دوزهای اول و دوم را دریافت کردند. استاندار تهران تاکید کرد: با توجه به گسترش مراکز تجمیعی واکسن و با توجه به اینکه بیش از ۶میلیون دوز وارد کشور شده، اعلام شده طبق ظرفیتی که استان‌ها بتوانند تزریق کنند، سهمیه اختصاص پیدا می‌کند که بر این اساس استان تهران ظرفیت تزریق روزانه ۲۰۰هزار دوز واکسن را دارد که نشان‌دهنده تمهیدات و اقدامات مناسب در این زمینه است.

شهرهای قرمز کم شدندیکی از خبرهای خوب روزهای جاری هم کاهش شهرهای قرمز در کشور است که اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازسوی مردم با جدیت بیشتری رعایت شود شاهد کاهش بیشتر شهرهای قرمز خواهیم بود. براساس آنچه وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده است هم‌اکنون ۲۴۶شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴۴شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵۸شهرستان در وضعیت زرد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha