سلامت نیوز : رئیس كل سازمان نظام پزشكی در پیامی به مناسبت روز داروساز اعلام كرد: داروسازان كشور از وضعیت سامانه تولید، توزیع؛ ضوابط ناكارآمد، آیین نامه های شتابزده نگران هستند و برخورد جدی و موثر با پدیده قاچاق دارو را خواستار هستند.
 
به گزارش فارس، شهاب الدین صدر، رئیس كل سازمان نظام پزشكی در پیامی به مناسبت روز داروساز اظهار داشت:پنجم شهریور زادروز دانشمند بزرگ مشرق زمین، حكیم زكریای رازی كه به عنوان روز داروساز نامگذاری شده است، فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درك اهمیت و جایگاه جامعه پر تلاش و توانمند داروسازان كشور در تكمیل چرخه تأمین سلامت در كشور است و از قضا واقع شدن آن با فاصله كمی پس از روز پزشك، شاید به نوعی تداعی‌گر این به هم پیوستگی و توالی عناصر نظام سلامت باشد.


وی گفت: جامعه داروسازان كشور عزیزمان به خود می‌بالد كه روزی كه به نام ایشان رقم‌ زده ‌شده، سالروز تولد فردی است كه با تلاشی خستگی‌ناپذیر در راه گشودن افق‌های جدید و فراهم‌آوردن دستاوردهای مفید برای بشریت، از جان خود نیز مایه گذاشت تا به این گونه نمادی از سختكوشی و فداكاری طبیبان و دانشمندان این مرز و بوم باشد.

وی اضافه كرد: داروسازان گرانقدر ایران اسلامی، امروز نیز همگام با سایر اعضای جامعه پزشكی و پیشاپیش دانشمندان دیگر عرصه‌های علمی، حضوری فعال و موفق در میدان‌های مختلف افتخارآفرینی و خدمتگزاری به مردم شریف كشور دارند و پیوندی تحسین برانگیز میان طب، صنعت و جامعه برقرار ساخته‌اند تا با تكیه بر توانمندی‌ها و تجارب و دانش ارزشمند خود، نقشی مؤثر در تسكین آلام دردمندان ایفا كنند.

وی گفت: سازمان نظام پزشكی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان اصلی‌ترین نهاد صنفی و مردمی متولی امور جامعه پزشكی، ضمن سپاس و تقدیر از این حضور متعهدانه و توأم با تخصص جامعه شریف داروسازی در فرایند تأمین سلامت مردم، گوشزد می‌كند كه استمرار و ارتقای این حركت مقدس، نیازمند توجه جدی مسئولان امر به دغدغه‌ها و انتظارات به حق این جامعه فرهیخته است.

صدر افزود: اعضای جامعه ارجمند داروسازی كشور، همچون گذشته ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سامانه تولید، تأمین و توزیع دارو و درخواست عزم جدی برای اصلاح وضع موجود، بر ضرورت اصلاح ضوابط و قوانین ناكارآمد و نیز پرهیز از وضع شتابزده آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها، حمایت از تحقیقات بنیادین در زمینه داروسازی با هدف دستیابی به خودكفایی در این عرصه به ویژه درباره داروهای اصلی مورد نیاز كشور، اتخاذ تدابیر مؤثر و كارآمد برای برخورد با پدیده قاچاق دارو و نیز الزام جدی‌ سازمان‌های بیمه‌گر به تعامل مثبت‌تر با داروسازان و داروخانه‌ها تأكید می كند.
 
وی اضافه كرد: در پایان، ضمن گرامیداشت مجدد روز داروساز و تبریك این ایام به عموم داروسازان گرانقدر كشورمان، تداوم توفیق و سربلندی ایشان را از خداوند متعال خواستارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha