سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیری كه در سال‌های اخیر در حوزه بهداشت و درمان كشور صورت گرفته است، اما مردم رضایت كافی از این بخش ندارند.

به گزارش ایسنا حسینعلی شهریاری در آیین بزرگداشت روز پزشك با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌كه "كارهای زیادی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است و كارهای زیادی نیز باید انجام شود"، اظهار كرد: با وجود افزایش 3 تا 4 برابری بودجه بهداشت و درمان با توجه به وسعت كار، کارهای زیادی وجود دارد كه باید در این حوزه نسبت به انجام آن اقدام شود.

وی با تأكید بر خدمات‌رسانی به‌موقع به بیماران در سراسر كشور، تصریح كرد: با وجود منابع محدود در این حوزه تلاش می‌شود كه خدمات به‌موقع در اختیار شهروندان قرار گیرد و خوشبختانه در این خصوص پیشرفت‌هایی نیز مشاهده می‌شود.

شهریاری با انتقاد از تكیه پزشكان بر علوم پاراكلینیكی، خاطرنشان كرد: متأسفانه در برخی مواقع پزشكان ما داروهایی را بدون توجه به بودجه بیمار تجویز می‌كنند كه در آمریكا و كشورهای اروپایی تجویز نمی‌شود و یا MRI بی‌مورد و آزمایشات اضافی كه نه تنها بار مالی بسیاری را برای بیمار در بردارد، بلكه موجب تحمیل هزینه سنگین بر اقتصاد كشور می‌شود، تجویز می‌كنند.

وی به ضرورت توسعه عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت اشاره كرد و یادآور شد: برنامه‌های مختلفی در این راستا در حال اجراست كه در همین رابطه می‌توان به طرح پزشك خانواده اشاره كرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اجرای طرح پزشك خانواده را راه درمانی در شرایط فعلی عنوان كرد و افزود: با وجود تأكید رییس‌جمهور بر اجرای این طرح تا دو سال آینده، باید بگویم "اگر این كار را در 10 سال آینده اجرا كنیم، هنر كرده‌ایم".

در ادامه این مراسم، رییس سازمان نظام‌پزشكی زنجان، از تشكیل 53 پرونده تخلفات پزشكی در دادسرای انتظامی خبر داد و گفت: در این راستا 24 پرونده در تجدیدنظر دادسرای انتظامی استان و 19 پرونده نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در سه ماهه ابتدای امسال 45 پرونده نیز در واحد شكایات این سازمان تشكیل شده است كه 24 پرونده در دست بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha