دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 32446
سلامت نیوز: معاون داروی سازمان غذا و دارو گفت: با تشدید نظارت ها، فروش داروی بدون نسخه به مشتریان داروخانه ها کم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمدرضا شانه ساز افزود: اصولاً داروهای موجود در داروخانه ها دو دسته هستند، یکی داروهایی که باید حتماً با نسخه پزشک فروخته شوند و دسته دوم داروهایی که مسئول فنی داروخانه ها بدون نسخه پزشک هم تحت شرایطی می توانند آن ها را در اختیار مشتری بگذارند که فهرست این داروها حدود 200 قلم دارو هستند.

وی افزود: البته سازمان غذا و دارو به عرضه دارو بدون نسخه پزشک نظارت دارد تا مبادا خارج از این فهرست و بدون رعایت دستورالعمل ها دارو بدون نسخه در اختیار مشتری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از راه های افزایش فروش داروی بدون نسخه جوایز دارویی بودند که شرکت های پخش دارو برای مشتریان داروخانه ها در نظر می گرفتند، بدین ترتیب که گاهی داروخانه ها برای جلوگیری از گذشتن تاریخ مصرف دارو، دارو را بدون نسخه می دادند که با جلوگیری از این کار فروش داروی بدون نسخه نیز کاهش یافت.
 
کمبود مسئول فنی داریم

شانه ساز درباره اشتغالزایی فارغ التحصیلان رشته داروسازی یادآور شد: داروسازان مشکل اشتغال ندارند زیرا بسیاری از داروخانه ها با کمبود مسئول فنی مواجه هستند.

وی افزود: بنابراین در شرایط فعلی باید گفت نه تنها این عزیزان مشکل اشتغال ندارند بلکه کمبود داروساز هم داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha