سلامت نیوز: مدیر بیمارستان سینا گفت: راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم به کسب آمادگی بیشتر برای شرایط حساس کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر غفارزاده در حاشیه نشست كمیته راهبردی شورای تخصصی بسیج جامعه پزشكی در معاونت سلامت وزارت بهداشت، با تشریح جزییات و برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در راه‌اندازی بیمارستان صحرایی قیام دشت، گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشكی تهران توانسته با هدف آمادگی برای شرایط خاص، سازه بیمارستانی قابل انتقال به مناطق مورد نیاز را تهیه كند، اما ساختار، نفرات، شرح وظایف و ارزشیابی بیمارستانی آن تاكنون صورت نگرفته است.

وی افزود: از سوی دیگر بسیج جامعه پزشكی دانشگاه نیز در نظر داشت با فراخوان داوطلبی در بیمارستا‌ن‌ها جمع بیمارستانی منسجمی را برای حركت‌های مورد نیاز ساماندهی کند. بر این اساس راه‌اندازی بیمارستان صحرایی دانشگاه در منطقه قیام‌دشت می‌تواند تمرین مناسبی برای شرایط بحرانی باشد؛ چرا كه در صورت بروز حادثه شرح وظایف افراد مشخص شده و به سرعت نفرات توجیه شده جایگیری مناسب خود را خواهند داشت.

مدیر بیمارستان سینا هدف از اجرای این برنامه را كسب آمادگی و ارتقای روحیه خدمت داوطلبانه در مجموعه استادان، كاركنان و پرسنل خواند و یادآور شد: پیشینه این كار در بسیج جامعه پزشكی بسیار است و شاید تاكنون ده‌ها بیمارستان صحرایی در مناطق دور افتاده و نیازمند برپا شده است، اما دانشگاه علوم پزشكی تهران برای نخستین بار قصد عملیاتی كردن سازه خود و رفع نواقص آن را دارد.

وی با بیان این كه اكنون تعداد تخت‌ها، بخش‌های تخصصی و خدمات پاراكلینیكی این بیمارستان در حال تعریف و ارزشیابی است، افزود: این برنامه به صورت مانور تمرینی برقرار خواهد شد و نفرات داوطلب برای فعالیت در مناطق محروم و همچنین مسوولان قسمت‌های مختلف بیمارستان مشخص می‌شود و در واقع پس از این مانور، دانشگاه امكان دسترسی به یك بیمارستان سیار صحرایی مصوب، تمرین كرده و آماده به كار را خواهد داشت.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت (وبدا)، غفارزاده این بیمارستان صحرایی را از لحاظ ارزشیابی وابسته به یك بیمارستان مادر خواند و گفت: این بیمارستان وابسته به بیمارستان سینا خواهد بود، اما اینگونه نیست كه تمام نیازهای آن از طریق این بیمارستان مرتفع شود بلكه در برخی تخصص‌ها مانند چشم و یا گوش از بیمارستان‌های دیگر كمك خواهد گرفت.

مدیر بیمارستان سینا با اشاره به اینكه این بیمارستان برای نخستین بار در یك مقطع از پیش تعیین شده برپا می‌شود، افزود: برای شهری مانند تهران با این گستره و مشكلات، لازم است كه بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی آمادگی كافی برای خدمت رسانی را داشته باشد. همچنین امیدواریم طی این برنامه كه در قیام دشت برگزار می‌شود تمام نواقص مشخص و در برنامه بعدی كه احتمالا در دهه فجر برگزار می‌شود این نواقص رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha